|
کدخبر: 10598

صید گردشگر با ماهی‌گیری

یک فعال ماهیگیری ورزشی معتقد است بسیاری از گردشگران تنها به هدف ماهیگیری به بنادر شمالی کشور سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، محمدرضا سلطان‌محمدی به روزنامه «گسترش تجارت» گفت: در بندر انزلی فصل ماهیگیری از مهر آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت فصل صید ماهی ادامه دارد. اکنون فصل صید ماهی تجاری تمام شده، اما برای تفریحی و با قلاب می‌توان ماهیگیری کرد.

او افزود: یکی از روش‌های ماهیگیری استفاده از قایق موتوری است به‌طوری که دو نفر با تور وسط دریا یا رودخانه می‌روند و به صید ماهی می‌پردازند؛ به این روش در زبان محلی «لاکش» می‌گویند.

سلطان‌محمدی در ادامه بیان کرد: اکنون فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها بوده و بهتر است هیچ صیدی حتی به شکل تفریحی انجام نشود. به طور کلی گردشگرانی که دارای ابزار صید بوده و در ماهیگیری مهارت دارند بیشتر به هدف ماهیگیری به بندرهای شمال کشور سفر می‌کنند، اما حتی این افراد نیز در ماهیگیری از راهنمایان محلی استفاده می‌کنند.

او گفت: بسیاری با برنامه‌ریزی سفر ۴۸ ساعته به بندرهای شمال کشور مانند بندر انزلی می‌آیند و با استفاده از راهنمایان گردشگری محلی به مکان‌های مناسب برده و در آنجا به صید ماهی می‌پردازند. به طور کلی بسیاری از گردشگران تنها به هدف ماهیگیری به بنادر شمالی کشور سفر کرده و از صبح تا غروب ماهیگیری می‌کنند و شب نیز به مکان اقامت خود باز می‌گردند.

این فعال ماهیگیری ورزشی افزود: راهنمایان گردشگری به گردشگران آماتور نیز راهنمایی‌های لازم را ارائه داده و گردشگران در بازارهای محلی به خرید ابزار و تجهیزات لازم می‌پردازند و از راهنمایان ماهر شیوه درست ماهیگیری را یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ماهیگیران بندر انزلی در کافه‌ای جمع می‌شوند، بیان کرد: به‌طور کلی افرادی که به صید و شکار می‌پردازند در آن کافه دور هم جمع می‌شوند و به تبادل اطلاعات و تجربه‌های خود می‌پردازند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها