|
کدخبر: 29751

تعدیل شکاف بین آموزش دولتی و خصوصی با مدارس تعاونی

همایش تعاونی، توسعه آموزشی و اشتغال پایدار با محور های 《 تعاونی و توسعه آموزشی》 و 《 تعاونی ، اشتغال پایدار و قدرت یابی زنان 》صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش، ایده مدرسه تعاونی سال گذشته از خلال برگزاری همایش مدرسه "تعاونی، اقتصاد مشارکتی"، طرح شد.

استدلال اولیه و تلاش برای طرح ایده در عرصه عمومی، نقد پیامدهای مهیب خصوصی سازی و کالایی شدن آموزش در ایران و اندیشیدن به راهکارهای احتمالی برون رفت از آن، از طریق مدرسه تعاونی بود.

در این راستا تلاش شد تا نه در مقابل روند واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی- که جریان غیر قابل بازگشتی است- بلکه در مورد شرایط و نحوه واگذاریها به طرح پیشنهاداتی در غالب ایدۀ مدرسه تعاونی پرداخته شود.

بر اساس تفاهمنامه فی مابین دو وزارت کلیدی کشور؛ یعنی وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که در سال ۹۴ منعقد شده است، اولویت واگذاری مدارس دولتی با بخش تعاونی است؛ این تفاهم نامه هرچند با خود ضمانت اجرایی نداشته است، اما مبنای فعالیت ترویجی دبیرخانه توسعه مدرسه تعاونی، قرار گرفت.

بنا بر طرح مباحث همایش سال ۹۴ مستدل شد که حرکت به سوی تعاونی سازی مدارس خصوصی میتواند شکاف عمیق بین آموزش خصوصی و دولتی -در قالب فضای قطبی امروز- را تعدیل کند؛ در این راستا به مسائلی مانند مسئله اشتغال معلمان، ارائه خدمات آموزشی با قیمت کمتر، استقلال و قدرت افزایی جامعه مجزا از دولت و .... به عنوان پیامدهای مطلوب و قابل توجه ظهور این دست مدارس پرداخته شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها