|
کدخبر: 27353

۴۵۰ زن سرپرست خانوار اردبیلی شاغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: ۴۵۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردبیل با دریافت چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از این نهاد در ۹ ماهه نخست سال‌ جاری وارد بازار کارشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، منصور سیفی با اشاره به اینکه ۴۵۰ طرح خوداشتغالی توسط زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این استان در ۹ ماهه نخست امسال اجراشده است، گفت: توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است که با مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل خانگی تلاش داریم زمینه خوداتکایی آنها را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل موردنظر خود را ایجاد کنند، بیان کرد: با توجه به جغرافیای منطقه و استعداد و علاقه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت، بیشترین اشتغال ایجادشده درزمینهٔ دام‌پروری، صنایع‌دستی و قالیبافی بوده که تاکنون نتایج مناسبی از آن حاصل‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌ها‌ی مهارتی و فنی و حرفه‌ای از اقدامات مؤثر این نهاد در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: دو هزار و ۳۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمایت کمیته امداد اردبیل آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای را در ۹ ماهه نخست امسال فراگرفته‌اند.

وی بابیان اینکه هزار و ۳۳۴ نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن در شهرهای استان اردبیل از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شده‌اند، افزود: هزار و ۳۶ زن سرپرست خانوار که در روستاها و مناطق محروم این استان سکونت دارند نیز در کارگاه‌های آموزش شغلی حضور یافته‌اند.

سیفی با اشاره به اینکه حدود هزار و ۷۰۰ نفر از قالی‌بافان تحت حمایت این استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بیان کرد: کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار که توانایی انجام کاردارند، تسهیلات و برنامه‌های مناسبی را درزمینهٔ ایجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته است تا آن‌ها بتوانند در کنار فرزندان خود، به استقلال اقتصادی دست یابند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها