|
کدخبر: 22082

سایه مهر«مسکن مهر» بر سر مردم کرمانشاه مستدام نشد؟!

زلزله ۷.۲ ریشتری یکشنبه (۲۱ آبان) خسارات بسیار زیاد جانی و مالی را به مردم شهرهای مختلف کشور به خصوص مردم کرمانشاه تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در تصاویر ارسالی از سوی عکاسانی که به کرمانشاه سفر کرده اند متاسفانه شاهد تخریب شدید خانه های مسکونی هستیم و تفاوتی ندارد که این ساختمان نوساز باشد یا قدیمی.در میان ساختمان های تخریب شده نیز تصاویری از واحدهای مسکن مهر نیز به چشم میخورد و دیدن این تصاویر به طورقطع این سوال را به ذهن متبادر می کند که ساختمان نو و مهندسی ساز چرا باید آسیب ببیند؟

متاسفانه این تصاویر دستمایه ای برای انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم شده است و به طورقطع بخشی از این انتقادات وارد است اما به واقع آیا تا بحال از خود پرسیده ایم که بدون این ساختمان ها، زلزله در کرمانشاه آنهم با قدرت ۷.۲ ریشتر چه تعداد بر میزان تلفات جانی این حادثه تلخ می افزود؟!

گفتنی است؛ اگر حافظه تاریخی خود را بررسی کنیم درمی یابیم که زلزله ای به قدرت ۷.۴ ریشتر در رودبار و منجیل بیش از ۳۵ هزار کشته برجای گذاشت.

لازم به ذکراست؛ زلزله ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ رودبار-منجیل به بزرگی ۷٫۴ در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ و سی دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داد و شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و ۷۰۰ روستای اطراف را به نابودی کشاند و به ۳۰۰ روستای دیگر خسارت عمده وارد نمود. خسارت حاصله از این زمین‌لرزه ۲۰۰ میلیارد دلار برآور شد. کانون ژرفی زمین‌لرزه مذکور حدود ۱۹ کیلومتری از سطح زمین بود و براثر آن یکصد هزار خانه خشتی و گلی با خاک یکسان شدند یا متحمل خسارات عمده گردیدند و بیش از سی و پنج هزار کشته، شصت‌هزار زخمی و پانصدهزار بی‌خانمان آنرا در لیست مرگبارترین ۱۰ زلزله جهان در صدسال گذشته قرار می‌دهد. چند ساعت پس از وقوع زمین لرزه اصلی چندین پس‌لرزه به وقوع پیوست که بزرگی موج لرزه‌ای آنها بیش از ۵ بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها