|
کدخبر: 31781

امین صفری از معدن مهدی‌آباد نمی‌رود

حکم انتصاب امین صفری در مقام مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران تکذیب شد.

گسترش نیوز: به دنبال صدور حکمی از سوی وجیه اله جعفری، مدیرعامل ایمپاسکو، امین صفری به عنوان سرپرست مجتمع سرب و روی انگوران منصوب شد اما ساعاتی بعد این انتصاب تکذیب شد.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت معدن مهدی آباد چیست افزود: سال ۹۶ بالغ بر ۲۴ میلیون تن باطله برداری از این معدن صورت گرفته است و این معدن را آماده استخراج کرده است. وی اضافه کرد: با ورود تجهیزات سنگ شکن که از کارخانه معروف و برند فنلاندي متسو خریداری شده و در نوع خود بهترین است به ایران و نصب آن تا دو هفته آینده احداث کارخانه کنسانتره آغاز می‌شود و کارخانه با نصب آسیاب هایی که از کشور آلمان سفارش داده شده و نصب تجهیزات فلوتاسیون تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری با بیان اینکه تا کنون حدود ٢٠٠ میلیارد تومان سرمایه در این معدن از سوی کنسرسیوم داخلی هزینه شده است تصریح کرد: تا پایان فاز اول این کارخانه ۳۵۰ ميليون دلار سرمایه‌گذاری می‌شود و فاز اول به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر مجتمع معدن مهدی‌آباد در ادامه اضافه کرد: هر سال ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت این کارخانه افزوده می‌شود تا به تولید ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی برسد. با رسیدن به این تولید ایران چهارمین تولیدکننده روی دنیا خواهد شد.

سرمایه‌گذار معدن سرب و روی مهدی آباد از فرودین ماه سال گذشته نسبت به تجهیز کارگاه معدن اقدام کرد که طی آن ماشین‌آلات مورد نیاز جهت معدنکاری سالانه به میزان ۳۰ میلیون تن را در معدن مستقر کرده است.

به گفته صفری یکسال اول قرارداد با نام دوره پیشبرد به منظور انجام مطالعات مهندسی کارخانه ها، اخذ مجوز برای انتقال زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده و همزمان عملیات پیش باطله برداری انجام خواهد شد و همچنین در مدت سه سال با نام دوره احداث، کارخانه‌های فرآوری ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین مطابق قرارداد سرمایه‌گذار می‌باید در ۴ سال نسبت به احداث کارخانه‌ها اقدام شود اما با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی سرمایه‌گذار و در صورت تحقق و مهیا شدن زیر ساخت ها، نخستین فاز کارخانه‌ها در ابتدای سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از ۲ سال شاهد تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی در این مجتمع خواهیم بود.

گفتنی است ظرفیت تولید کارخانه‌ها با راه‌اندازی کامل فازهای این پروژه، سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید کنسانتره سرب- نقره به‌ عنوان محصول جانبی خواهد بود. مدت قرارداد ۲۴ ساله و قابل تمدید است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها