|
کدخبر: 29683

ریاست جمهوری از استارت آپ‌های روستایی حمایت می‌کند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با وجود ظرفیت هایی که در روستاها وجود دارد، باید استارت آپ‌ها را در روستا‌ها فعال کنیم و تصمیم داریم از کسانی که آمادگی دارند در روستا‌ها فعالیت کنند حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، سید ابوالفضل رضوی، در همایش ملی فناوری فرهنگی؛ تولید و اشتغال، بیان کرد: در دنیا سرمایه‌ها به چند دسته کلی سرمایه‌های فیزیکی، انسانی، مادی تقسیم می‌شود.

رضوی بر این عقیده است؛ در طول سال‌ها برخی از سرمایه‌ها وجود داشته که ما از آن غافل بوده‌ایم و آن سرمایه‌های پنهان و ناملموس مانند سرمایه‌های فرهنگی، آداب و رسوم، اجتماعی بوده است که می‌توانست در تولید و اشتغال کشور سهم بسزایی داشته باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در بسیاری از استان‌ها بیش از ۱۵۰ نوع بازی محلی وجود دارد به عنوان نمونه در استان مازندران ۱۴۰ نوع بازی محلی وجود دارد که از این ظرفیت می‌توان برای توسعه گردشگر و رونق اقتصاد استفاده کرد.

به گفته رضوی، برای سومین دوره در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه نمایشگاه صنایع دستی روستایی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد سال گذشته که این رویداد برگزار شد بیش از ۱۰ رسانه خارجی در این نمایشگاه حضور یافتند و صحبت از این به میان می‌آوردند که تنوع غذایی که در روستا‌های ایران وجود دارد در هیچ یک از رستوران‌های دنیا وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشور‌های چین، ایران و هند رقیب یکدیگر در صنایع دستی به شمار می‌روند، تعداد دانشگاه‌های ایران ۲۶۴۰، چین ۲۴۸۱ و هند ۱۶۲۰ مورد است درحالیکه جمعیت هر سه کشور ایران ۸۱ میلیون، چین ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و هند ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های کشور به دو مقوله کاربردی و تحقیق توجه‌ای نشده است و به مدرک گرایی اکتفا کرده‌ایم و همین موضوع موجب شده که ۴۳ درصد از بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:این معاونت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها در روستا‌های مرزی تسهیلات ۴درصدی و در روستا‌های غیر مرزی ۶ درصدی در نظر گرفته است.

وی اعلام کرد: تعداد دهستان‌های کشور حدود ۲۵۸۹ مورد است و به طور متوسط در هر دهستان ۲۴ روستا وجود دارد.اکنون نرخ مشارکت مردم در حوزه‌های سیاسی بالای ۶۰ درصد است اما در دیگر حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی این مشارکت به زیر ۶۰ درصد می‌رسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها