|
کدخبر: 24320

اشتغال ۱۳۰ هزار نیروی انسانی در صنایع استان مرکزی

استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی به دلیل داشتن واحدهای تولیدی و صنعتی باعث اشتغال ۱۳۰ هزار نیروی انسانی در صنعت و ۹۰ هزار نفر در واحدهای بهره‌بردار کشاورزی شده است.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در استان مرکزی اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق در استان مرکزی از شرکت‌های موفق هستند.

وی ادامه داد: اگرچه بیشترین مصرف سرانه برق کشور متعلق به استان مرکزی است، اما این استان در زمینه توزیع برق در ایران جایگاه خوبی دارد و شاهد این ادعا، شرایط مناسب شرکت‌ برق باختر است.

آقا زاده گفت: استان مرکزی که زادگاه ۲۵ درصد از بزرگان علمی کشور است، جایگاه پررنگی در حوزه صنعت و کشاورزی نیز دارد. به خصوص در چند سال گذشته به صورت چرخشی در این حوزه موفق بوده است.

وی ادامه داد: این استان با حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی، چهارمین قطب صنعتی کشور است.

استاندار استان مرکزی در خصوص ظرفیت‌های کشاورزی این استان بیان کرد: این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی جایگاه بالایی دارد و در فراورده‌های کشاورزی جزو ۴ یا ۵ استان کشور است.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی به دلیل داشتن واحدهای تولیدی و صنعتی باعث اشتغال ۱۳۰ هزار نیروی انسانی در صنعت و ۹۰ هزار نفر در واحدهای بهره‌بردار کشاورزی شده است.

آقازاده تصریح کرد: این استان به دلیل داشتن منابع آبی محدود در خط قرمز است اما با همکاری وزارت نیرو توانسته است آرامش نسبی را در مصرف آب و برق ایجاد کند که این امر نشان دهنده توانمندی مدیران در این حوزه است.

وی اظهار کرد: بیش از ۶۷ درصد مردم استان از شبکه آب و فاضلاب بهره‌مند هستند، ۹۹ درصد مردم از آب شرب سالم استفاده می‌کنند و بیش از ۹۹ درصد از نعمت برق برخوردارند.

استاندار استان مرکزی درباره وضعیت صنعت گاز در این استان بیان کرد: در صنعت گاز نیز ۹۶ درصد مردم استان در شهر و روستا از این نعمت برخوردارند و ما به دنبال این هستیم که مشکلات و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را رفع کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها