|
کدخبر: 24192

مدیر برگزاری رویدادهای پایتخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش مطرح کرد:

تشدید رقابت نمایشگاهی با پوسترهای جذاب

مدیر برگزاری نمایشگاه های بین المللی معتقد است با کمک برپایی جشنواره‌ای مستقل برای پوسترهای تخصصی حوزه نمایشگاه، می‌توان راهی برای ایجاد رقابت و تکاپو میان فعالان این حوزه یافت و همزمان از این ابزار تبلیغاتی بیشتر استفاده کرد.

ادریس مازندرانی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش، پوستر نمایشگاهی را رسانه‌ای قوی برای معرفی یک رویداد دانسته و می‌گوید: پوستر نمایشگاهی در صورت طراحی درست بهترین و گویاترین رسانه برای معرفی یک رویداد به شمار می‌آید. پوستر‌ها فارغ از اندازه و قطع در نظر گرفته شده، می‌توانند علاوه بر معرفی تمام ابعاد و اطلاعات یک رویداد نمایشگاهی، نگاه مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کنند. بااین‌حال پوسترهای نمایشگاهی جذاب این روزها انگشت شمار هستند.

وی در ادامه سخنان خود به دلایل عدم جذابیت پوستر‌های نمایشگاهی اشاره و اظهار می‌کند: کمبود وقت در زمان برگزاری یک نمایشگاه، مهم‌ترین عامل بی‌توجهی در طراحی و بررسی پوستر به شمار می‌آید. البته این عامل علاوه بر پوستر، بسیاری از مسائل دیگر را هم تحت تأثیر قرار داده است. بااین‌حال نباید فراموش کرد که برای برگزاری یک رویداد نمایشگاهی طراحی پوستر یک اصل مهم است و پیش از هر فعالیت اجرایی باید به آن پرداخت.

مازندرانی با نگاهی دقیق‌تر به حوزه طراحی پوستر نمایشگاهی، به ضعف‌های موجود درزمینهٔ طراحی پوستر‌های نمایشگاهی می‌افزاید: ما همیشه در بحث طراحی پوستر نمایشگاهی شاهد دو دیدگاه متقابل هستیم. نخست دید هنری طراح و گرافیست و دیگری دید بازرگانی و تجاری برگزارکننده. اگر این دو دیدگاه با یکدیگر هم‌راستا شود، موفق خواهیم شد، در غیر این صورت از همین نقطه ضربه می‌خوریم.

این فعال حوزه نمایشگاهی با نگاهی به رقم طراحی پوستر اظهار می‌کند: به‌شخصه برای آخرین نمایشگاه خود هزینه‌ای معادل ۲ میلیون تومان برای طراحی پوستر مرتبط پرداختم. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که پوستر تنها به‌عنوان پوستر شناخته نمی‌شود و همه‌چیز از پشت جلد کتاب‌ها تا هول‌در، طراحی بنر سایت، کارت شناسایی نمایشگاهی و غیره همگی از پوستر نشات می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود به تأثیر برپایی یک جشنواره مستقل درزمینهٔ پوسترهای نمایشگاهی پرداخته و می‌گوید: برپایی یک جشنواره مستقل برای پوسترهای نمایشگاهی می‌تواند اثرگذاری بالایی را با خود به همراه داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر این موضوع به‌نوعی باعث ایجاد فضایی رقابتی میان برگزارکنندگان خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها