|
کدخبر: 17694

حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه مسکو

بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا مسکو به مدت ۴ روز در میدان سرخ شهر مسکو برگزار شد و هنرمندان ایرانی برای نخستین بار در آن شرکت کردند .

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛ نمایشگاه صنایع دستی مسکو که یکی از قدیمی ترین نمایشگاه کشور روسیه محسوب می شود همچون نگینی با بخش های متنوعی چون صنایع دستی، هدایا، غذاهای سنتی و سوغات در جذب مخاطب از گردشگران داخلی و خارجی بر جاذبه های گردشگری این شهر افزود.

پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی در ارتباط با حضور و مشارکت هنرمندان صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت : ۷ هنرمند ایرانی برای اولین بار در این نمایشگاه به عنوان معرفی کنندگان هنر و تمدن ایرانی خبرداد که اعلام نمودند ۷ نفر هنرمند صنایع دستی در رشته های خاتم کاری، پارچه قلمکار، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، طراحی نقش حنا و سوزن دوزی از ۵ استان تهران، اصفهان، مازندران، هرمزگان، خراسان در این نمایشگاه در کنار کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

dsfr_53_1456584620.jpg

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری دفتر صادرات و تلاش مجدانه دفتر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ هنر و صنایع دستی ایرانی را که ماحصل دسترنج هنرمندان این سرزمین است در فضایی بالغ بر ۷۰ متر مربع به نمایش گذاشته است.

مدیرکل دفتر صادرات افزود: در طول برگزاری نمایشگاه خانم ریما باگیروا مدیر نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا مسکو ضمن بازدید و ابراز خرسندی از حضور هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه خواستار حضور مداوم جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شد و از هنرمندان مشارکت کننده با اهداء لوح قدردانی کرد.

او ادامه داد: هنرمندان ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه که با استقبال بی نظیر بازدید کنندگان مواجه بودند به نمایشگاه المپیک که از ۳ تا ۶ نوامبر سال جاری میلادی برگزار می شود دعوت شدند.

محمودیان تاکیدکرد: به دلیل همجواری این مرکز نمایشگاهی با مسجد جامع مسکو و حضور گسترده مسلمانان روسی به عنوان بازدیدکنندگان اصلی ؛ این نمایشگاه می تواند مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی مذهبی نیز باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها