|
کدخبر: 31746

مردم سکه بخرند یا اوراق؟

بهتر است مردم خرید سکه را جایگزین خرید اوراق نمایند.

گسترش نیوز : برخی از کارشناسان افزایش بهای دلار و سکه، را باعث خروج سرمایه‌ها از بورس و افت بازار سهام دانستند و گروهی دیگر این نوسانات، را موجب رشد این بازار تلقی کردند.

یک تحلیل گر بازار سرمایه در این باره به پایگاه خبری گسترش گفت: افزایش نرخ دلار بر بازار سهام و بورس بی‌تأثیر نبوده است. بلکه باید گفت که ۷۰ درصد بازار سرمایه از این افزایش نرخ تأثیر مثبت و ۳۰ درصد آن تأثیر منفی گرفته است.

وی در خصوص تأثیرات منفی این بازار بیان کرد: با رشد دلار بهای تمام شده بسیاری از شرکت‌های بورسی افزایش پیدا کرده و ریسک‌های جدید نیز به آنها اضافه شده که این موارد متأسفانه سودآوری شان را کاهش داده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همچنین این افزایش قیمت، بر روی قدرت خرید مردم را کاهش داده و فروش محصولات شرکت هایی که بازار مصرف شان داخلی است را دچار مشکل کرده است.

mirmoeini.jpg

میرمعینی متذکر شد: علی رغم روند افزایشی نرخ دلار، پیشنهاد بنده این است که مردم به جای اوراق، سکه بخرند؛ زیرا سکه هر شرایطی و در هر جای دنیا ارزش خود را دارد؛ اما اوراق تنها ارزششان در ایران است.

وی تصریح کرد: عدم شفافیت نسبت به آینده مثبت اقتصادی و در هاله قرار گرفتن بازار سهام باعث شده که مردم محافظه کارانه تر در این حوزه عمل کنند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، ‌درحال‌حاضر به دلیل ابهام در آینده سیاسی و اقتصادی ایران، بازار سهام آن چنان رونق چندانی ندارد و فعالانش نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده است.

این تحلیل گر بازار سرمایه تأکید کرد: دولت در بحث توقف و بازگشایی‌های نمادها و مشکلات سرمایه‌گذاران خیلی از این بازارمالی حمایت نکرده است و این امر مهترین دلیل کاهش سرمایه‌گذاری فعالان در این بازار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها