|
کدخبر: 31007

نبود سرمایه اصلی‌ترین مشکل اشتغال‌زایی بانوان

رییس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی در خصوص مشکلات اشتغال برای بانوان گفت: سرمایه اصلی‌ترین مشکل فضای کسب و کار برای بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، نسرین یوسفی عارفی در خصوص تجربه کاری خود به عنوان یک زن در فضای اقتصاد اظهار کرد: تجربه کاری من در حوزه‌های مختلف بوده که قریب به 16 سال در حوزه صنعت فعالیت داشتم و در حال حاضر حدود 3 سال است که در حوزه تجارت و حوزه‌های مختلف کسب و کار و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: به عنوان یک زن، فعالیت کاری خود را در صنعت خودرو، در یک شغل مردانه، آغاز کردم و در این مسیر توانسته‌ام به خوبی رشد کنم و به عنوان اولین زنی که مسئولیت مدیریتی در صنعت خودرو کشور را داشته در یک شرکت قطعه‌ساز وابسته به خودروسازان کشور مشغول به کار شوم.

رییس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی افزود: حضور در این شرکت تجربه خوبی برای حرکت کردن در مسیرهای بعدی است تا بتوانم در عرصه‌های اقتصادی فعالیت‌های چشمگیری انجام دهم.

وی در خصوص میزان آزادی فضای کار برای بانوان تصریح کرد: این امر به خود بانوان نیز بازمی‌گردد که فعالیت خود را از کجا و چگونه آغاز کنند. شاید بیشتر مسیر کسب و کار را برای خانم‌ها به خوبی تعریف نکردند و خانم‌های تحصیل کرده ما به دلیل آن که تجربه کافی ندارد، نمی‌دانند که حرفه خود را از کجا باید آغاز کنند.

رییس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی تاکید کرد: علاوه بر این موارد، در مسیر اشتغال دانشگاه‌ها نیز تاثیر بسزایی دارند که متاسفانه طی این سال‌ها وظیفه تولید کارآفرین را در دانشگاه‌ها مشاهده نکردیم و بیشتر به سمت پژوهش محوری گام برداشته‌ایم. این دلایل شاید کمی مسیر را برای بانوان سخت کرده است.

یوسفی عارفی بیان کرد: چگونه شروع کردن یک فعالیت، خود به تنهایی یک معضل بزرگ برای بانوان است. همچنین همواره در تربیت خانوادگی جامعه ما به زن اولین مسئولیت یعنی مادر و زن خانه بودن القا شده است و شاید وقتی بانوان ما می‌خواهند وارد فضای کسب و کار شوند، به آن کار به عنوان اولویت دوم زندگی خود نگاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که به حرفه خود به عنوان اولویت دوم نگاه می‌شود، قطعا با نگاهی که مردان به کسب و کار خود دارند فرق دارد. علاوه بر آن موضوع استقلال مالی برای خانم‌ها به طور جدی حائز اهمیت نیست و این موجب آن شده که ندانند از کجا حرفه خود را آغاز کنند و شاید هم جامعه ما تاکنون پاسخی را برای خانم‌های ما پیدا نکرده است.

رییس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی گفت: ما نیاز به مسیرهایی داریم که در آن مشاوره‌های عملی را آموزش دهد، یعنی به گونه‌ای باشد که زمانی که یک زن می‌خواهد وارد حرفه‌ای شود، اطلاعات مهم و درستی در خصوص آن حرفه به وی ارائه شود.

یوسفی عارفی در خصوص مشکلات اشتغال برای بانوان گفت: سرمایه اصلی‌ترین مشکل فضای کسب و کار برای بانوان است که همواره با این ذهنیت درگیر بودند که سرمایه لازم برای شغل خود را از کجا به دست آورند؛ یعنی اگر کسی برای کسب و کار از تسهیلات نیز استفاده کند، در ابتدا باید یک ضامن ارائه بدهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها