|
کدخبر: 285204

کیش بهتره یا قشم؟

جزایر زیبای قشم یا تفریحات متنوع جزیره کیش هر دو طرفداران مختص به خود را دارند اما مهم ترین سوالی که مطرح می‌ شود این است که کیش بهتره یا قشم؟ هر دو جزیره از نظر کیفیت و تنوع تفریحات یکسان هستند اما به لحاظ طبیعت و برخی دیگر از موارد جزئی با هم تفاوت دارند. هر یک از این دو جزیره دارای جذابیت های منحصر به فردی هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

مقایسه کیش و قشم

دو جزیره کیش و قشم بهترین جزایر ایران هستند که در خلیج فارس قرار گرفته اند. این جزایر از گذشته های دور تا به حال گردشگران بسیار زیادی را به خود دیده اند، همچنین در سال های اخیر استقبال و تقاضای مسافران برای سفر به آن ها به صورت کاملاً چشمگیری افزایش یافته است. در واقع به دلیل اینکه بسیاری از سفرهای خارجی دارای هزینه بالایی هستند، بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می دهند تا از جزیره کیش و قشم استفاده کنند.

این جزایر دارای اماکن تفریحی، اقامتگاه ها و رستوران های بسیار متنوع و باکیفیت هستند که باعث معروفیت و محبوبیت آن ها شده اند. با وجود شباهت های بسیار زیادی که این دو با یکدیگر دارند، اما تفاوت های چشمگیری نیز وجود دارند که با شناسایی و شناخت آن ها می توان انتخاب بهتری را برای سفر با تور کیش یا تور قشم لحظه آخر به هر یک از این جزایر داشت.

آب و هوای کیش یا قشم

یکی از گزینه‌ های بسیار مهم و حائز اهمیتی که در بسیاری از مواقع به عنوان یکی از پارامترهای اصلی به شمار می آید آب و هوای موجود در این دو جزیره است. شایان ذکر است این دو جزیره از نظر آب و هوایی تفاوت چندانی با هم ندارند و به دلیل اینکه هر دو آن ها دارای موقعیت مکانی و موقعیت جغرافیایی یکسانی هستند؛ از آب و هوای مشابه نیز برخوردارند.

لازم به ذکر است که این دو جزیره تحت تاثیر آب های خلیج فارس بوده و به طور کلی دارای آب و هوای شرجی هستند. به دلیل قرارگیری آن ها در مجاورت خط استوا و قسمت جنوبی کشور ایران، آب و هوای گرمی دارند که در بیشتر ایام سال شاهد رطوبت و گرمای هوا هستیم. در صورتی که قصد سفر به هر یک از این جزایر را دارید بهترین زمان سفر در ماه های اول فصل بهار و آخر فصل پاییز است. در این فصول میزان درجه هوا کاهش یافته و بهترین زمان برای گشت و گذار و استفاده از انواع تفریحات به شمار می آیند. علاوه بر این میزان بارش در این فصول مناسب بوده و شرایط جوی هیچ گونه محدودیتی را برای مسافران به وجود نمی آورد.

بررسی هزینه ها در کیش یا قشم

در پی سوال اول که کیش بهتره یا قشم نیاز است این جزایر را از نظر هزینه نیز مورد بررسی قرار دهید، چراکه در هنگام سفر مدیریت هزینه ها دارای اهمیت بسیار بالایی است. در این رابطه میزان هزینه ای که برای سفر به جزیره قشم باید در نظر بگیرید در مقایسه با میزان هزینه ای که برای جزیره کیش احتیاج دارید کمتر است. در واقع جزیره قشم هزینه های کمتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های جزیره قشم قیمت کمتری را در مقایسه با هتل های جزیره کیش دارند علاوه بر این بسیاری از هزینه ها در رابطه با گشت و گذار و حمل و نقل و همچنین خرید کردن در جزیره قشم به مراتب پایین تر از جزیره کیش است. در صورتی که به دنبال یک سفر اقتصادی هستید می توانید از تور قشم لحظه آخر استفاده کنید تا هزینه‌ های کمتری را برای اقامت و گشت و گذار بپردازید.

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش یا قشم

با توجه به موقعیت جغرافیایی این دو جزیره می توان پی به برخی تفاوت ها برد. شایان ذکر است که جزیره قشم به عنوان بزرگ ترین جزیره در خطه جنوب ایران قرار دارد که دارای ۱۴۹ کیلومتر مربع وسعت است اما جزیره کیش فقط ۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. علاوه بر این پوشش های گیاهی این دو جزیره تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

برای مثال زمانی که با تور کیش لحظه آخر به این جزیره سفر می ‌کنید درختان نخل، اکالیپتوس و کهور را می بینید اما این نوع از پوشش گیاهی در جزیره قشم وجود ندارد. در جزیره قشم بیشتر با جنگل های حرا رو به رو هستید و به ندرت درختانی مانند درخت نخل را می توانید مشاهده کنید. لازم به ذکر است که جزیره کیش هیچ گونه رودخانه دائمی ندارد و آب آشامیدنی آن به واسطه آب های زیرزمینی تامین می شود.

مقایسه جاذبه گردشگری کیش و قشم

جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در جزیره قشم و جزیره کیش وجود دارد. در واقع همین جاذبه های گردشگری باعث سفر گردشگران بین دو جزیره شده اند. در هر دو شاهد جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی خواهید بود. جزیره کیش به عنوان یک جزیره مدرن شناخته می شود که دارای اماکن و جاذبه های مدرنیته است. از جاذبه های گردشگری کیش می توان شهر زیرزمینی کاریز و پارک آبی را نام برد. یکی دیگر از مهم ‌ترین جاذبه های گردشگری این جزیره پارک دلفین ها به شمار می آید که به عنوان یک مکان بسیار مناسب برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می شود.

در مقابل جزیره قشم به علت خطه پهناور و فراز و نشیب هایی که پشت سر گذاشته است دارای جاذبه‌ های تاریخی بیشتری در مقایسه با جزیره کیش است. از جمله این جاذبه های تاریخی می توان به مقبره بی بی مریم، روستای لافت، بام قشم و دره ستارگان اشاره کرد. ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از افراد که قصد مسافرت به این جزیره دارند به دلیل استفاده از سواحل موجود در آن اقدام به سفر با تور قشم لحظه آخر می کنند.

بسیاری از سواحلی که در جزیره کیش وجود دارند، به عنوان سواحل مدرن و مجهز به شمار می آیند. در امتداد سواحل کیش می توان به دوچرخه سواری پرداخت و از امکاناتی مانند اسکوتر لذت برد. یکی دیگر از مواردی که در انتخاب جزیره قشم یا کیش بسیار مهم و حائز اهمیت است، رستوران های موجود در این دو جزیره است. بر همین اساس در جزیره کیش با کافه های مدرن و انواع رستوران های شیک رو به رو هستیم که انواع غذاهای بین المللی را سرو می کنند اما در جزیره قشم اغلب رستوران ها اقدام به سرو غذاهای محلی می نمایند.

کلام پایانی

عوامل بسیار زیادی برای انتخاب این دو جزیره دخیل هستند. برخی از این عوامل شامل رستوران های موجود و جاذبه ‌های گردشگری می شود. علاوه بر این شناخت موقعیت جغرافیایی و هزینه ‌های کلی در این جزایر از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار برای انتخاب مناسب به شمار می آیند. لازم به ذکر است یکی دیگر از معیارهای انتخاب، بررسی آب و هوای این دو جزیره است که باعث می شود تا بتوان بین آن ها انتخاب درستی برای سفر داشت. در نظر داشته باشید که سفر به قشم مقرون به صرفه تر است. بر این اساس به نظر شما سفر به کیش بهتره یا قشم؟

نویسنده: رپورتاژ
  • Mohammadnoroozi8400@ ارسالی در

    شیراز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها