|
کدخبر: 327558

ویژگی های جنوب گردهای حرفه ای!

کسب و کار ویژگی های جنوب گردهای حرفه ای!

سفر به جنوب ایران واقعا جذاب است. در این سفر می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از سایر مناطقی که دیدید، به دست بیاورید. آب‌وهوایی متفاوت، آداب‌ورسوم مردم محلی، سوغاتی‌های مختلف و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری که فقط باید از نزدیک مشاهده کرد. شاید شما هم به‌تازگی قصد سفر به قشم و رزرو هتل های قشم را دارید یا اینکه می‌خواهید برای رزرو هتل های کیش اقدام کنید. در این میان به‌خوبی با نکات مهم و چک لیست سفر به جنوب ایران آشنایی ندارید. در ادامه قصد دارم مهمترین نکات برای تبدیل شدن به یک جنوب گرد حرفه‌ای را بررسی کنم.

یک جنوب‌گرد حرفه‌ای لوازم ضروری را برمی‌دارد!

اولین چیزی که هنگام جمع کردن چمدان‌ها برای یک جنوب‌گرد اهمیت دارد، این است که بعد از رزرو هتل های قشم یا رزرو هتل های کیش، به دنبال جمع کردن لوازم ضروری در این سفر باشد. شهرهای جنوبی ایران مانند کیش و قشم، تقریبا در تمام فصول، هوای گرم و آفتاب تند و تیزی دارند. بنابراین، برای در امان ماندن از نور مستقیم خورشید حتما کلاه لبه‌دار و عینک را در چمدان قرار دهید. علاوه بر آن، اگر قصد دارید در فصل بهار، تابستان یا اوایل پاییز به جنوب کشور سفر کنید، بهتر است کرم ضدآفتاب داشته باشید تا پوست صورت را از خورشید تیز جنوب در امان نگه دارید.

جنوب‌گردی با ماشین شخصی

اگر برای سفر به جنوب، با ماشین شخصی سفر می‌کنید، در نظر داشته باشید که مسیری حدود 19 ساعت از تهران تا بندرعباس پیش روی شما قرار دارد. بنابراین برای این مسیر طولانی، مواد غذایی مناسب تهیه کنید تا در مسیر با مشکلی روبه‌رو نشوید. نکته مهم دیگر این است که گوشی موبایل شما نیاز به تجدید شارژ دارد و بهتر است یک شارژر فندکی در ماشین داشته باشید.

تجهیزات الکترونیکی مهم در سفر به جنوب

البته مواردی که ذکر می‌شوند، در تمام سفرهای دور اهمیت دارند، اما بعد از چیدن برنامه سفر و رزرو اقامتگاه مانند رزرو هتل های قشم، برای تبدیل شدن به یک جنوب‌گرد حرفه‌ای باید تمام لوازم الکترونیکی مانند شارژر مناسب گوشی موبایل، کابل‌های اتصال‌دهنده و هندزفری و مواردی مانند اینها را همراه داشته باشید. توصیه مناسب برای سفری راحت در اتومبیل شخصی یا سفر با قطار این است که کتاب‌های موردعلاقه خودتان، فیلم و سایر وسایل سرگرمی را هم در چمدان قرار دهید تا در طول مسیر از دیدن و شنیدن آن‌ها لذت ببرید.

جنوب-گردی-1

به عادت‌های شخصی خود احترام بگذارید

همه ما در طول زندگی، عادت‌های مختلفی کسب می‌کنیم که کنارگذاشتن آنها سخت و گاهی غیرممکن است. از سویی دگیر خود ما بهتر از هر فرد دیگری می‌توانیم عادت‌های شخصی خود را بشناسیم و آنها را رعایت کنیم. در سفر به جنوب هم باید این موارد را در نظر داشته باشید. به‌طور مثال اگر موقع خواب نیاز به چشم‌بند دارید، حتما آن را در چمدان قرار دهید. اگر عادت دارید هرروز ناخن خودتان را سوهان بکشید، سوهان را فراموش نکنید. همچنین لباس‌های راحتی که در موقع حضور در هتل و گشت‌وگذار حس بهتری به شما می‌دهدنف همراه بیاورید. جهت رزرو هتل اوینا در قشم میتوانید به سایت علی‌بابا مراجعه نمایید.

وسایل لازم برای تفریحات آبی در جنوب

نمی‌توان انکار کرد که یکی از مهمترین جاذبه‌های جنوب کشور، تفریحات آبی آن هستند. بنابراین توصیه می‌شود که برای ساحل‌گردی، یا آفتاب گرفتن و شنا کردن، یک جفت دمپایی همراه داشته باشید. علاوه بر آنف کرم ضد آفتاب، مایوف عینک شنا و حوله را برای شنا و تفریحات آبی فراموش نکنید. توصیه دیگر این است که برای رفتن به کنار دریا و ساحل، وسایل خودتان را در یک کیف ضدآب بریزید یا نایلونی همراه داشته باشید تا آنها را شن و ماسه و گل‌ولای دم ساحل کثیف نشوند.

زمانی که شنا می‌کنید یا مدتی زیر آفتاب در ساحل می‌نشینید، حتما تشنه و گرسنه خواهید شد. به همین دلیل یک بطری آب یا آبمیوه و کمی میوه خشک و تنقلات خوش‌مزه چاره کار هستند تا ضعف بدن را جبران کنید. درضمن فراموش نکنید که کنار ساحل، احتمال گزش حشرات و پشه‌ها بیشتر از حد معمول است. بنابراین حتما کرم‌های مخصوص پیشگیری از گزش را از داروخانه تهیه یا از روغن بچه استفاده کنید.

داروهای مهم را فراموش نکنید

تفاوتی ندارد که به چه جایی را برای سفر خود انتخاب کردید؛ اگر دارویی را به‌صورت روزمره مصرف می‌کنید، حتما آن را در سفر همراه ببرید. علاوه بر آن، برخی از داروهای مسکن مانند استامینوفن برای ازبین‌بردن دردهای بدن ضروری هستند. همچنین درصورتی‌که به تغییرات آب‌وهوایی حساس هستید و احتمال اختلال در دستگاه گوارش وجود دارد، بهتر است داروهای ضد تهوع، دمیترون و متوکلوپرامید را هم داشته باشید. همچنین ضد قارچ و آنتی هیستامین هم از دارو‌های ضروری مخصوص سفر به مناطق مختلف هستند که نباید فراموش شوند.

جنوب-گردی-2

لباسی متناسب با شرایط جغرافیایی و فصل بردارید

قصد دارید به جنوب ایران سفر کنید؛ جایی که در بیشتر فصل‌های سال آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد. بنابراین لباس‌های خنک، سبک و نازک نیاز دارید که گرمای کمتری به بدن منتقل کنند و تبادل جریان هوا را روی پوست بدن فراهم نمایند.

چه زمانی به جنوب سفر کنیم؟

و اما درنهایت برای سفر به شهرها و جزایر جنوبی کشور بهتر است موقعی را برای سفر و رزرو هتل های قشم یا رزرو هتل های کیش انتخاب کنید که دمای هوا کم باشد و هنوز خبری از افزایش دما و ورود به تابستان نباشد. برای این سفر، اواخر پاییز تا اواخر زمستان، بهترین زمان برای مسافرت به جنوب کشور هستند. در این موقع از سال دمای هوا تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و رطوبت نیز کمتر است و خبری از شرجی نیست. بنابراین به شکل بهتری می‌توانید از دیدین جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید و خاطرات خوشی از سفر به همراه بیاورید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها