|
کدخبر: 155736 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاه فرش اصفهان در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

رویدادی برای کمک به رونق بازار فرش دستباف

میرجلالی گفت: تلاش ما بر این بوده که در رویداد فرش دستباف اصفهان زنجیره تولید این محصول را بیشتر به یکدیگر نزدیک کنیم تا مخاطبان در حین بازدید از نمایشگاه فقط با فروشنده صرف روبرو نباشند.

نمایشگاه رویدادی برای کمک به رونق بازار فرش دستباف

بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان روز یکشنبه سوم اسفند ماه با حضور مسئولان کشوری و فعالان این حوزه در محل دائمی برپایی نمایشگاه‌ های بین المللی این استان افتتاح شد. این نمایشگاه مجموعه ‌ای بی‌نظیر از هنر دست هنرمندان فعال در حوزه فرش دستباف را در محیطی زیبا گرد هم جمع کرده است. شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ از سرتاسر کشور آخرین تولیدات و محصولات خود در حوزه فرش های دستباف را در معرض نمایش و فروش قرار داده اند.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در خلال برگزاری این رویداد گفتگویی را با علی میرجلالی مدیر برگزاری بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان ترتیب داده و جزییات برگزاری این رویداد را از وی جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

میرجلالی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: پس از برگزاری بیست و دو دوره نمایشگاه فرش دستباف اصفهان در محل قبلی نمایشگاه اصفهان، بیست و سومین دوره این نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار شد. این رویداد در مساحتی حدود ۱۲۰۰۰ هزارمتر مربع فضای نمایشگاهی و ۶۲۰۰ متر فضای مفید برگزار شده است. ۱۵۱ غرفه شامل تولیدکنندگان، فروشندگان، صادرکنندگان، طراحان، نقاشان و مجموعه های مکمل فروش فرش های دستباف در این رویداد بزرگ گرد هم جمع شده اند.

علی-میرجلالی

وی افزود: تلاش ما بر این بوده که در این رویداد زنجیره تولید فرش دستباف را بیشتر به یکدیگر نزدیک کنیم تا مخاطبان در حین بازدید از نمایشگاه فقط با فروشنده صرف روبرو نباشند؛ بلکه از نزدیک با تولیدکنندگان، طراحان، نقطه زنان آشنا شود و به طور کلی فرآیند تولید فرش را رصد کنند.

فرش های نفیس در یک رویداد بزرگ

مجری برگزاری بیست و سومین رویداد فرش دستباف اصفهان همچنین گفت: در این رویداد ایستگاه صادرات برای مشاوره به غرفه داران پیش بینی کرده ایم. ستاد خبری نمایشگاه نیز روزانه و به صورت مستقیم فعالیت های مربوط به اخبار نمایشگاه را پیگیری و انجام می دهد. بخش های تولیدی و هنری فرش های دستباف نیز در قلب این نمایشگاه جانمایی شده اند تا زیبایی این رویداد نمایشگاهی را دو چندان کند. برندهای معتبر ملی و جهانی در این رویداد حضور دارند که از جمله این شرکت ها می توان به مجموعه هایی که فرش های تولیدی آن ها به سازمان ملل هدیه داده شده اشاره کرد. گفتنی است سال گذشته به سفارش دولت چین و همکاری هنرمندان نگارگر چین و هنرمندان فعال در حوزه فرش دستباف اصفهان فرشی به نام راه ابریشم در ابعاد ۳ در ۱۲ در استان اصفهان طراحی و تولید شد. این فرش هم اکنون در موزه تاریخ تمدن چین قرار دارد. فرشی در این رویداد معرفی شده که طی ۱۴ سال زیر نظر اساتید و بنامان این حوزه مانند استاد محمود فرشچیان تولید و به حرم امام سوم شیعیان اهدا شده است. فرش دیگری نیز در راه نجف اشرف است و به زودی در حرم مطهر امام علی(ع) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

میرجمالی گفت: سعی کرده ایم در خلال این رویداد نمایشگاه بخش های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی را نیز در کنار فرش دستباف داشته باشیم تا پازل فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری را به این صورت به مخاطبان معرفی بکنیم. لازم به ذکر است که با توجه به شرایط موجود هرچقدر اجتماعات اقتصادی مانند این رویداد برگزار شود می تواند هم به رونق عمومی و هم اقتصادی فرش دستباف که تجلی هنر این مرز و بوم است کمک کند.

این فعال صنعت نمایشگاهی در پایان اظهار داشت: این رویداد، صرفا یک نمایشگاه نیست و بازدیدکنندگان می توانند به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهند. برای قیمت گذاری فرش ها نیز می توانند از کارشناسان اتحادیه که در مکان برگزاری رویداد حضور دارند استفاده کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها