|
کدخبر: 312611

مدیر اکتشافات ایمیدرو:

انجام ۲۶۰ هزار متر اکتشاف در نیمه نخست امسال

مدیر اکتشافات ایمیدرو از انجام ۲۶۰ هزار متر اکتشاف در نیمه نخست امسال در سطح معادن کشور خبر داد.

معدن انجام ۲۶۰ هزار متر اکتشاف در نیمه نخست امسال

به گزارش روابط عمومی شرکت آلومینای ایران؛ فتاحی در گردهمایی مدیران و کارشناسان اکتشاف ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه که به میزبانی شرکت آلومینای ایران برگزار شد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی حفاری که برای محدوده‌های اکتشافی واحدهای زیر مجموعه ایمیدرو و ایمیدرو انجام گرفت برای سال ۱۴۰۲،  چهارصد هزار متر اکتشاف پیش بینی شده بود.

وی افزود: در این رابطه طی شش ماهه نخست امسال ۲۶۰ هزار متر اکتشاف انجام گرفت که نسبت به برنامه پیش بینی شده ۶۵ درصد عملیاتی شده است.

وی در خصوص برنامه‌ ایمیدرو برای کشف معادن جدید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایمیدرو تضمین خوراک صنایع معدنی در کشور را بر عهده دارد، نیاز است اکتشافات عناصر پایه ،کانسنگ آهن، زغال سنگ و پلی متال را در دستور کار داشته باشد به همین منظور پروانه‌های اکتشافی جدیدی وجود دارد که به نام ایمیدرو ثبت شده و امیدواریم با انجام عملیات اکتشافی به ذخایر جدیدی دست پیدا کنیم.

ایمیدرو1

مدیر اکتشافات ایمیدرو در ادامه در رابطه با شرکت آلومینای ایران و برنامه های پیش بینی شده در حوزه معادن مربوط به آلومینا اظهار داشت: با توجه به اینکه ذخایرکشف شده تاکنون برای ماده معدنی بوکسیت به منظور مصرف در شرکت آلومینای ایران است و همچنین محدودیت های موجود در این ذخایر، نیاز بود که توسعه ذخایر جدید و اکتشافات در دستور کار ایمیدرو قرار بگیرد.

وی افزود: بر این اساس نتایج مطالعات این پهنه منجر به ۱۰ محدوده اکتشافی در استان خراسان شمالی ، ۱۲ محدوده در استان سمنان ، ۴ محدوده در کهگیلویه وبویراحمد گردید که امیدواریم با اکتشاف سیستماتیک در این محدوده‌ها ذخایر جدیدی به ذخایر بوکسیت کشور اضافه نماییم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها