|
کدخبر: 273458

وزیر به بازگشت کی روش چراغ سبز نشان داد؟

فدراسیون فوتبال برای تغییر کادرفنی تیم ملی از هیچ ارگانی اجازه نمی گیرد و در این زمینه اختیار تام دارد.

فوتبال وزیر به بازگشت کی روش چراغ سبز نشان داد؟

وزیر ورزش و جوانان درباره تغییرات احتمالی در کادرفنی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به نکته ای مهم اشاره کرد.

حمید سجادی گفت: اگر تصمیمی‌برای تغییر داشته باشند وزارت ورزش هم وظیفه خود را انجام خواهد داد و برای تغییر کادر فنی به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد. این که ما موافق یا مخالف آمدن کی روش هستیم درست نیست و اصلا در این موضوع دخالت نمی‌کنیم و هر تصمیم که گرفته شود تصمیم فدراسیون فوتبال است.

وزیر ورزش می داند که تغییرات در تیم های ملی به ویژه در فدراسیون فوتبال، جای مداخله ندارد. هم قوانین بین المللی روی این مساله تاکید دارد، هم فدراسیون فوتبال می تواند با اختیار تام عمل کند. در نتیجه منطقی است که سجادی، وزارت ورزش را وارد چنین جریانی نکند.

فدراسیون فوتبال اگر امروز اراده کند، می تواند اسکوچیچ را عوض کند و کی روش یا هر مربی دیگری را به جای او بیاورد. وزارت ورزش و سایر ارگان ها نمی توانند دخل و تصرفی در این امور داشته باشند که اگر غیر از این بود، الان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نبود!

تغییرات در کادرفنی تیم ملی هم با عنایت به افتضاحات مدیریتی در گذشته، به همین سادگی نیست. تاج در برزخی گیر کرده که باید منتظر یک اتفاق بزرگ برای هر گونه تغییر احتمالی باشد. از یک سو، تیم ملی درگیر مشکلات درون تیمی است و از سوی دیگر، فرصت ها برای تغییرات جدی و اساسی، سوزانده شده است. تیم ملی نیز در آستانه رقابت های جام جهانی به بدترین شکل ممکن مدیریت شده و طبعا همین مساله، کار را برای انتخاب سرمربی جدید سخت تر می کند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر