|
کدخبر: 314914

هوش مصنوعی / ایلان ماسک / سرمایه گذاری

طمع ۱ میلیارد دلاری ایلان ماسک / آقای نابغه دست بردار نیست!

تا به امروز، ایلان ماسک موفق شده است ۱۳۵ میلیون دلار سرمایه را برای شرکت xAI جذب کند.

فناوری طمع ۱ میلیارد دلاری ایلان ماسک / آقای نابغه دست بردار نیست!

چند هفته پیش، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس به نام ایلان ماسک، از شرکت هوش مصنوعی خود با نام xAI رونمایی کرد. اکنون به نظر می‌رسد که ثروتمندترین فرد جهان قصد دارد برای این شرکت، یک میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

طبق اسناد سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC)، ایلان ماسک تا به امروز از ۴ فرد ناشناس ۱۳۵ میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است که اولین جذب سرمایه به ۲۹ نوامبر (۸ آذرماه) مربوط می‌شود. با توجه به اینکه ماسک می‌خواهد ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کند، برای رسیدن به هدفش هنوز باید به‌دنبال ۸۶۵ میلیون دلار سرمایه باشد.

ایلان ماسک با xAI به‌دنبال رقابت با بزرگان دنیای هوش مصنوعی است

تا به امروز شرکت xAI تنها از یک محصول رونمایی کرده که چت‌بات Grok نام دارد. Grok پاسخی به چت‌بات ChatGPT شرکت OpenAI و بارد شرکت گوگل بوده است. طبق گفته xAI، این چت‌بات در پاسخ‌دادن به سؤالات عملکرد متفاوتی نسبت به سایر چت‌بات‌ها دارد و همچنین از حس شوخ‌طبعی بهره می‌برد.

نسخه بتای چت‌بات xAI به‌زودی برای تمام کاربران سرویس اشتراکی پریمیوم پلاس شبکه اجتماعی ایکس عرضه خواهد شد. این چت‌بات براساس اطلاعات موجود در ایکس، دیتابیس خود را ارتقا می‌دهد و می‌تواند میان اخبار واقعی در ایکس و اطلاعات جعلی تمایز قائل شود.

ایلان ماسک Grok xAI

ایلان ماسک با دنیای هوش مصنوعی غریبه نیست؛ مدیرعامل تسلا یکی از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI، شرکت سازنده چت‌بات محبوب ChatGPT نیز به‌حساب می‌آید؛ بااین‌حال در سال ۲۰۱۸ از هیئت‌مدیره آن کناره‌گیری کرد.

جذب سرمایه ۸۶۵ میلیون دلاری قدم بزرگی است که مسلماً هر فردی نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد. بااین‌حال، ایلان ماسک یکی از افراد مهم در دنیای فناوری محسوب می‌شود که می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در شرکت جدیدش متقاعد کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها