|
کدخبر: 282350

رومینگ همراه اول، بهترین دوست در سفرهای شما!

استفاده رومینگ بین المللی یکی از بهترین راه‌کارها برای افرادی هست که به سفرهای خارجی می‌روند. آیا با فعالسازی آن آشنا هستید؟

فناوری رومینگ همراه اول، بهترین دوست در سفرهای شما!

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مسافران در سفرهای خارجی، استفاده از تلفن همراه جهت برقراری تماس و یا ارسال و دریافت پیامک می‌باشد. در سالهای گذشته هنگامی که مسافران به دبی یا ترکیه و ... سفر می‌کردند، به محض رسیدن به مقصد، سیم کارت آن کشور را خریداری می‌کردند. بی شک این کار مشکلات خاصی خود را دارد. اما در سالهای اخیر با راه اندازی رومینگ همراه اول و یا ایرانسل، مسافران به راحتی و تنها با یک فعالسازی آسان، رومینگ بین المللی خود را راه اندازی کرده و تماس و ارسال پیامک آغاز می‌گردد. به همین راحتی!

در این مقاله قصد داریم کمی در مورد رومینگ همراه اول با هم صحبت کنیم. همراه ما باشید.

رومینگ همراه اول چیست؟

سرویس رومینگ همراه اول نوعی خدمات بین المللی محسوب می‌شود که برای مسافران امکان استفاده از تلفن را خارج از اپراتور داخلی فراهم می‌سازد. اپراتور همراه اول با برقراری ارتباط و مذاکره با اپراتورهای شبکه‌ای خارجی، در کشورهای مختلف این امکان را فراهم ساخته است که در هر کشور با استفاده از دیتای کشور مقصد، رومنیگ بین المللی فعال گردد. این فعالسازی با 112 کشور خارجی وارد مذاکره و عقد قرارداد شده است.

در واقع استفاده از رومینگ همراه اول مزایای زیادی دارد که در سایت ارسال پیامک انبوه در مورد آنها توضیحات مفصلی داده شده است؛ اما یکی از اصلی‌ترین مزیت رومینگ این است که دیگر نیازی به خرید سیم کارت خارجی نداریم و هم از نظر هزینه و هم زمان صرفه جویی خواهد شد.

چگونگی فعال سازی رومینگ همراه اول

برخی بر این باورند که فعالسازی رومینگ بسیار سخت است؛ اما باید بگوییم که اتصال به رومینگ همراه اول اصلا سخت نیست. کافیست یکی از روش‌های اتصال را انتخاب کنید و مراحل آن را طی کنید. در این قسمت توضیحاتی پیرامون روش فعالسازی را برایتان خواهیم گفت.

فعالسازی رومینگ بین المللی قبل از سفر

شما می‌توانید قبل از رفتن به سفر، خیلی ساده به وسیله‌ی یکی از روش‌های زیر رومینگ خود را فعال کنید:

فعالسازی با کد دستوری USSD

رومینگ-همراه-اول-2

در این روش خیلی راحت تنها با شماره‌گیری کد #291*10* و یا #1* سرویس رومینگ خود را فعال نمایید.

فعالسازی با سرویس پیامکی

برای فعالسازی با این روش، کافیست عدد 29 را به شماره 10 پیامک کنید. البته باید منتظر بمانید که پیامک تایید برای شما ارسال گردد.

فعالسازی با اپلیکیشن همراه من

وارد اکانت خود در سایت یا اپلیکیشن همراه من شوید و در منوی خدمات؛ فعالسازی رومینگ بین المللی را انتخاب کنید.

با هر کدام از سه روش ذکر شده، قادر خواهید بود تا در اسرع وقت رومینگ بین المللی خود را قبل از رفتن به سفر فعال کنید.

فعالسازی رومنیگ در سفر

برخی از افراد بنا به دلایل شخصی خود ترجیح می‌دهند که سرویس رومینگ بین المللی خود را پس از رسیدن به کشور مقصد فعال کنند. در این قسمت برای دارندگان هر دو سیستم عامل اندروید و ios توضیح خواهیم داد که در حین سفر چگونه این فعالسازی را انجام دهند.

فعالسازی رومینگ برای تلفن‌های اندروید

  1. وارد settings شوید.
  2. در قسمت connection یا network more گزینه‌ی mobile network را انتخاب کنید.
  3. گزینه‌ی network operators را کلیک کنید و شبکه‌ی مورد نظر را از لیست شبکه‌ی قابل اتصال پیدا کنید.

اگر زبان گوشی شما فارسی است مراحل زیر را انجام دهید.

فعالسازی رومینگ برای تلفن‌های آیفون

  1. وارد settings شوید.
  2. گزینه‌ی carrier را انتخاب کنید.
  3. روی network selection کلیک کنید.
  4. از شبکه‌هایی که به شما معرفی می‌شود، شبکه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید.

رومینگ-همراه-اول-3

فعالسازی رومینگ در سیم کارت اعتباری همراه او

رومینگ بین المللی در سیم کارت‌های اعتباری همراه اول نیز قابل فعالسازی هستند. دارندگان این سیم کارت می‌توانند به راحتی به وسیله‌ی یکی از روش‌های زیر رومینگ بین المللی خود را فعال کنند.

  • شماره گیری #1*
  • ارسال حرف B به شماره‌ی  ۹۹۰۰۰۹
  • از طریق سایت یا اپلیکیشن همراه من
  • مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین همراه اول

دقت داشته باشید که در ابتدای مقاله گفتیم، رومینگ بین المللی برای 112 کشور فعال است، اما این تعداد برای مشترکین سیم کارت دائمی است. عزیزانی که سیم کارت اعتباری دارند در 72 کشور قادر به فعالسازی رومینگ بین المللی خود هستند.

فعالسازی اینترنت رومینگ همراه اول

خرید اینترنت در کشورهای خارجی بسیار گران است. فعالسازی اینترنت رومینگ همراه اول نیز در حال حاضر فقط برای امارات و عربستان انجام پذیر است. البته اگر سفری به منطقه‌ای غیر از این دو کشور دارید؛ نگران نباشید چرا که تمامی هتل‌ها اینترنت WIFI در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اما اگر مسافر دبی، یا سفر حج هستید، خیلی راحت می‌توانید از اینترنت رومینگ همراه اول استفاده کنید.

تعرفه‌ی رومینگ بین المللی

تعرفه رومنیگ بین المللی برای برقراری تماس، پیامک و ... در کشورهای مختلف متفاوت است. شما می‌توانید به صفحه‌ی مربوط زیر مراجعه کنید و تعرفه‌ی هر کشور را مشاهده کنید.

 https://mci.ir/roaming#roaming-introduction

ارسال پیامک تبلیغاتی در خارج ازکشور

اگر قصد ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه در خارج از کشور را دارید اصلا نگران نباشید. چرا که سامانه کندو و ارسال اس ام اس از طریق آن به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن تبلیغات خود را انجام دهید. کافیست با مشاوران و پشتیبانان کندو در ارتباط باشید.

غیر فعال کردن رومینگ بین المللی همراه اول

یادتان باشید که بعد از اتمام سفر و بازگشت به ایران اولین کاری که باید انجام دهید؛ غیر فعال کردن رومینگ بین المللی است. برای غیر فعال کردن هم با چند روش ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. کافیست یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

 غیر فعالسازی با کد دستوری USSD

در این روش کافیست شماره‌ی #291*10* و یا #1* را شماره‌گیری کنید.

غیر فعالسازی با ارسال پیامک

شماره‌ی 292 را به شماره‌ی 009810 و یا 9810+ پیامک نمایید.

غیر فعالسازی از طریق سایت یا اپلیکشن همراه من

به سایت یا اپلیکیشن همراه من مراجعه کنید و در قسمت خدمات رومینگ بین المللی را خاموش کنید.

سخن آخر

رومینگ بین المللی همراه اول برای شما این امکان را مهیا کرده است که خیلی راحت در سفر خود به برقراری تماس و ارسال یا دریافت پیامک دسترسی داشته باشید بدون آنکه مجبور به خرید خرید یا تعویض سیم کارت داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم به صورت مفصل رومینگ بین المللی همراه اول و نحوه‌ی فعالسازی یا غیر فعالسازی آن را برایتان توضیح دهیم. امیدواریم با نوشتن این مطلب، پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز بوده باشیم.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها