|
کدخبر: 201055

نایب رئیس هیئت مدیره مایکروساف مشخص شد

مایکروسافت به‌تازگی از انتصاب «برد اسمیت» به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت و برنامه‌ای برای بازخرید حداکثر ۶۰ میلیارد سهم، افزایش ۱۱ درصدی سود سهام فصلی خبر داده است .

فناوری  نایب رئیس هیئت مدیره مایکروساف مشخص شد

ردموندی‌ها می‌گویند برنامه بازخرید سهام آن‌ها تاریخ انقضا ندارد و ممکن است در هر زمانی متوقف شود. مایکروسافت همچنین ۰.۶۲ دلار به ازای هر سهم سود تقسیم کرده که ۶ سنت بیشتر از سود تقسیمی در سه‌ماهه قبلی است.

افزون بر این، برد اسمیت، وکیل ارشد این شرکت حالا به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره فعالیت خواهد کرد. او قبلا تیمی متشکل از ۱۵۰۰ نفر در ۵۴ کشور را تحت هدایت خود داشت. اسمیت در سال ۱۹۹۳ از شرکت حقوقی Covington & Burling به مایکروسافت آمد. او در سال ۲۰۰۲ به مشاور کل این شرکت تبدیل شد و در طول یک دهه اخیر پرونده‌های حقوقی زیادی از جمله پرونده‌های ضدانحصارطلبی را مدیریت کرده است.

مایکروسافت می‌گوید آقای اسمیت همچنان باید به «ساتیا نادلا»، مدیرعامل این شرکت گزارش بدهد. نادلا در بیانیه‌ای درباره این انتصاب گفت: «این اتفاق نشانگر نقش بی‌بدیلی است که برد در هدایت شرکت، هیئت مدیران و من در مقابله با دولت‌ها و سهام‌داران جهانی کمپانی ایفا می‌کند.»

اسمیت ۶۲ ساله معمولا در مجامع مختلف به عنوان نماینده سیاسی مایکروسافت شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های گوناگونی از جمله افزایش پایایی، مسئولیت‌پذیرسازی هوش مصنوعی، مقابله با کووید-۱۹ و بالا بردن نرخ تنوع نیروی کار فعالیت داشته و ۱۶.۷ میلیون دلار پاداش گرفته است. اسمیت همچنین ۷۳۲ هزار سهم دارد که ارزش آن‌ها به ۲۱۷ میلیون دلار می‌رسد.

او علاوه بر فعالیت در مایکروسافت، از سال ۲۰۱۵ به هیئت مدیره نتفلیکس هم پیوسته و البته نویسنده کتاب‌هایی مثل Tools and Weapons: The Promise and the Peril of the Digital Age است که به بحث درباره حریم خصوصی و امنیت می‌پردازد. این کتاب در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها