|
کدخبر: 279141

قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان کاهش یافت؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسیده و تورم تولیدکننده صنعتی هم از ۴۶ درصد به حدود ۲۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولید است.

صنعت قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان کاهش یافت؟

«سید رضا فاطمی‌امین» در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس هستند و ۵۰ درصد تولید را انجام می‌دهند و به لحاظ اینکه بنگاه بزرگی هستند، بنگاه‌های بالادستی و پایین‌دستی‌ را هم فعال می‌کنند، در شهریور امسال ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه این عدد که در در تیر ماه ۵۵.۸ و مرداد ماه ۶.۵ بوده، در مهر ماه به ۷.۷ درصد رسیده که عدد بسیار مناسبی در رشد تولید بخش صنعت و معدن است و موجب کاهش تورم تولیدکننده هم می‌شود.

فاطمی‌امین ادامه داد: ما یک تورمی داریم که مربوط به مصرف‌کننده و اقلامی می‌شود که مردم و خانوارها استفاده می‌کنند و تورم دیگر هم مربوط به تولیدکننده است که مفهوم آن تورم و قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد روند کاهشی در تورم تولیدکننده هستیم، توضیح داد: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار امسال ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسیده و تورم تولیدکننده صنعتی هم از ۴۶ درصد به ارقام قریب ۲۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولیدکننده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر