|
کدخبر: 34695

شریعتمداری:

عملیات اکتشاف در کردستان ادامه می‌یابد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: طرح‌های اکتشافی در استان کردستان با قوت ادامه می‌یابد. وی همچنین حضور ایمیدرو در طرح‌های استان را نوید بخش موفقیت طرح‌ها دانست.

گسترش نیوز: محمد شریعتمداری که در حاشیه سفر به استان کردستان سخن می‌گفت، اظهارکرد: ایمیدرو از محل منابع داخلی خود باید در کمترین زمان نسبت به شروع عملیات اجرایی طرح‌ها در دو شهرستان قروه و بیجار اقدام کند.

shariat1.JPG

محمد شریعتمداری خواستار انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره شد و گفت: این کار در زودترین زمان انجام شود. وی همچنین از سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو خواست بررسی‌های لازم را در خصوص سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی استان داشته باشند.

در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان عملیات اجرایی تولید زنجیره فولاد در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

شریعتمداری با بیان اینکه در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی استان معدن جایگاه ویژه‌ای دارد ادامه داد: همه پهنه استان به وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مورد اکتشاف قرار گرفته است و این مهم پایه توسعه معدنی در استان به شمار می‌رود.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های این وزارتخانه در کارهای پایه اکتشافی در کردستان منجر به حجم قابل توجهی از توانمندی‌های جدید معدنی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال با تاکید بر اینکه عملیات‌های پیوسته اکتشافی را در استان با قوت ادامه خواهیم داد گفت: بنابر مطالعات اولیه در هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع پهنه‌های مطالعه شده نتایج و ذخایر قابل توجه طلا، سنگ آهن وباریت پیدا شده است.

محمد شریعتمداری در پایان سفر خود به استان کردستان- شهرستان قروه اظهارکرد: کردستان با طرح‌های اجرا شده و در دست اجرا دارای ذخایر ارزشمند طلاست و عملیات ژئوفیزیک هوایی این استان هنوز کامل نیست ولی با این وجود، بیش از ۶ منطقه امید بخش در بیجار اکتشاف شده و امیدواریم در منطقه قروه مناطق امیدبخش بیشتری اکتشاف کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد صنایع فولاد در شهرستان قروه با توجه به ظرفیت‌های آن در آینده، عامل توسعه صنایع مختلف است، تصریح کرد: قرار است شرکت صبانور در کنار واحد تولید آهن اسفنجی نسبت به تولید کنسانتره نیز اقدام کند که این زنجیره می‌تواند شرایط مطلوبی را ایجاد نماید.

طلا و سنگ تزئینی وی درباره دیگر توانمندی‌های معدنی استان گفت: چنانچه میزان تولید طلای معدن زرکوه به پنج تن برسد، بزرگترین معدن طلای کشور خواهد بود و طبق گفته مسئولان قرار است میزان تولید طلا تا پایان امسال از ۳ به ۵ تن برسد.

شریعتمداری افزود: سنگ مرمر قروه به عنوان یک برند جهانی است و صنایع داخلی استان از جمله مصنوعات سنگی شهرستان باید به‌صورت کامل از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: معادن سنگ مرمر قروه باید بطور کامل نیازهای شهرستان را پوشش دهد و بعد از آن باید به دیگر نقاط صادر شود.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها