|
کدخبر: 98101

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

پیشگیری از شیوع کرونا در فولاد خوزستان ادامه دارد

در این هفته بیست و سومین و بیست و چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فولاد خوزستان برگزار شد.

گسترش‌نیوز: در این گزارش مروری داریم بر رویدادهای هفته سوم اردیبهشت‌ماه در فولاد خوستان با ما همراه باشید؛

در هفته سوم اردیبهشت ماه علی محمدی، مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۸ توانست، اهداف از پیش تعیین شده خود را پوشش دهد از دستیابی به تولید ۳ میلیون و۷۰۰ هزار تن شمش فولاد و صادرات پنجاه درصدی محصولات تولیدی، در سال گذشته با توجه به تحریم‌ها ظالمانه امریکا خبر داد.

وی احداث کارخانه مگا مدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن و پست برق ۴۰۰ کیلو ولت نمونه‌ای از پروژهایی دانست که در امسال در حال اجرا است.

محمدی با اشاره به اینکه فولادخوزستان در سال گذشته علاوه بر تامین نیازهای داخلی ۵۰ درصد از محصولات خود را صادر کرده گفت: این حجم از صادرات علاوه بر جایگزینی صادرات نفتی، ارز آوری چشم گیری برای کشور به همراه داشت و فولاد خوزستان را در میان صادر‌کنندگان نمونه‌ی کشور جای داد.

وی در ارتباط با حمل‌ونقل محصولات این شرکت گفت: شرکت فولاد خوزستان با ظرفیت حمل ۱۰ میلیون تن کنسانتره و محصولات تولیدی ظرفیت خوبی در حوزه حمل‌ونقل به ویژه حمل‌ونقل ریلی دارد و با داشتن ۷۰ کیلومتر خط ریلی در داخل شرکت، ۱۴ کیلومتر خط ریلی در اسکله اختصاصی و زمین صادراتی در بندر امام خمینی و ۸ دیزل مانوری و دو تیپلر (واگن برگردان) و یک سکوی تخلیه با ظرفیت تخلیه ۵ میلیون تن، در این حوزه موفق عمل کرده است.

در این هفته همچنین امین خوش صفت کارشناس مدیریت خدمات و امور رفاهی فولاد خوزستان در یادداشتی به نقش مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها پرداخت و گفت: مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در واقع مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و احترام به جامعه، کارکنان و محیط‌زیست می‌باشد، این مسئولیت‌ها به این منظور برنامه‌ریزی می‌شود که برای جامعه و به طور کلی برای سهامداران حامل ارزش پایدار باشد.

وی در بخش دیگری از این یادداشت گفت: بدون شک چنانچه افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و موسسات مختلف جامعه خود را نسبت به رویدادها، اتفاقات و بحران‌های مختلف مسئول دانسته و هریک در حدود مسئولیت و حیطه کاری خویش در حل بحران‌های فوق تلاش نمایند، بسیاری از آنها در اندک زمانی حل شده و جامعه‌ای سالم و آرام به وجود خواهدآمد.

همچنین در این هفته محمود اکابر، مدیریت تضمین کیفیت فولاد خراسان در یادداشتی به نقش کیفیت در تولیدات صنعتی پرداخت و گفت: در حوزه کیفیت دو رویکرد کلی، تضمین کیفیت و مدیریت جامع کیفیت تعریف شده است. تضمین کیفیت، رویکردی سیستماتیک با هدف تطابق محصولات، خدمات و فرآیندها با مقتضیات و استانداردهای پیش‌بینی شده است. مدیریت کیفیت جامع نیز یک رویکرد مدیریتی فراگیر بوده که هدف اصلی آن رضایت و خشنودی مشتریان است.

وی در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به کیفیت محصولات تولیدی در فولاد خوزستان گفت: توجه بیشتر به تضمین کیفیت محصولات در شرکت فولاد خوزستان به سال ۱۳۷۰ باز می‌گردد. انتخاب استاندارد بین‌المللی iso ۹۰۰۱ و استقرار این نظام مدیریت در برخی از صنایع داخلی، نقطه عطفی در توجه به بالا بردن سطح اعتماد مشتریان داخلی و خارجی به کارخانه‌های فولادی کشور بود. توجه به تضمین کیفیت محصولات و کسب دانش فنی از شرکت کوبه‌استیل ژاپن از سال ۱۳۷۰ در شرکت فولاد خوزستان با مدیریت مهندس هراتی آغاز شد و در سال‌های بعد ضمن تثبیت تفکر مبتنی بر استاندارد، توجه به محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، امنیت اطلاعات و انرژی نیز در دستور کار مدیریت ارشد این شرکت قرار گرفت. در ادامه مدل تعالی سازمانی EFQM نیز تکمیل‌کننده این بسترسازی مدیریتی بود.

غلامرضا جولایی، رئیس واحد ابزاردقیق و کالیبراسیون فولاد خوزستان نیز در گفت‌وگویی به اقدامات واحد کالیبراسیون در فولاد خوزستان پرداخت و گفت: واحد کالیبراسیون مرکزی، متولی جاری‌سازی روش اجرایی یا فراگرد کالیبراسیون در تمامی شرکت می‌باشد. به عبارت دیگر در هر نقطه از شرکت که وسیله اندازه‌گیری وجود داشته باشد واحد کالیبراسیون یا مستقیماً مسئولیت کالیبره آن تجهیز یا نظارت بر کالیبره آن را به عهده دارد. آموزش چگونگی کالیبره نمودن تجهیزات ابزار دقیق به پرسنل واجد شرایط و ممیزی آنان در مدت زمان مشخص، پیگیری خرید و در اختیار گذاشتن تجهیزات کالیبراتورهای مناسب برای بخش‌های مختلف شرکت از وظایف این واحد می‌باشد.

عملکرد یک ماهه فولاد خوزستان

از دیگر خبرهای این شرکت در هفته سوم اردیبهشت‌ماه نیز می‌توان به گزارش عملکرد یک ماهه شرکت فولاد خوزستان اشاره کرد. این شرکت در گزارشی اعلام کرد شرکت فولاد خوزستان در جریان فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل تولید و فروش محصولاتی همچون بلوم و بیلت، اسلب و گندله محقق ساخت.

بر اساس این گزارش، این مجموعه ۱۹ هزار میلیارد ریالی در حالی که طی فروردین ماه امسال به واسطه تولید ۸۸۲ هزار و ۱۰۱ تن انواع محصول و عرضه ۴۳۹ هزار تن از تولیداتش درآمدی بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به‌دست آورده است، در دوره مشابه سال مالی گذشته مبلغ ۱۱ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال درآمد ثبت کرده است که این رقم از محل تولید ۸۶۵ هزار و ۹۳۹ تن انواع محصول و فروش ۳۳۹ هزار و ۲۶۰ تن از تولیداتش حاصل شده است. از این رو می‌توان گفت، درآمد فروش «فخوز» در دوره مورد بررسی حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است.

برگزاری جلسه کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

بیست و سومین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فولاد خوزستان، به منظور بررسی راه‌های پیشگیری از ابتلا و شیوع این ویروس، ۱۴ اردیبهشت ١٣٩٩در سالن کنفرانس ساختمان سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در این جلسه موضوعات متعددی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، راه‌های جلوگیری از ابتلای کارکنان و پیمانکاران گروه فولاد خوزستان و خانواده‌های آنها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

گفتنی است، فعالیت این کمیته در راستای صیانت از سلامت کارکنان و پیمانکاران گروه فولاد خوزستان و خانواده‌های آنها تشکیل شده و تا اعلام وضعیت سفید از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ویروس کرونا، ادامه خواهد داشت.

تقدیر از مدافعان سلامت از سوی فولاد خوزستان

در این هفته همچنین به پاس زحمات و مجاهدت‌های مدافعان سلامت در راه مبارزه با ویروس کرونا و به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج کارگری، با حضور سرکار خانم شهنیانی و سرکار خانم باوی و با همکاری حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید بقایی فولاد خوزستان از سه تن از پرستاران بیمارستان رازی اهواز با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

در این هفته همچنین یست و چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فولاد خوزستان ، به منظور بررسی راه‌های پیشگیری از ابتلا و شیوع این ویروس و بررسی مسائل پروژه ها، به ریاست علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور بهداشت و‌ سلامت‌ کارکنان، دبیری کامران محمودی رئیس طب صنعتی و با حضور محمود لندی معاون بهره‌برداری، مهران خرم نیا معاون برنامه‌ریزی و توسعه، مهران عباس زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، مسعود توکل فرد مدیر بهداشت، درمان، ایمنی و محیط زیست، غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی، سید مجتبی منجم مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، سید سمیع موسوی مدیر امور اداری، جعفر جنامی نیا مدیر آموزش و‌ توسعه منابع انسانی، ملک محمد اشتری جانشین مدیریت بازرسی و ‌نظارت، کاوه طالبی رئیس خدمات عمومی، بابک بهادری رئیس خرید اقلام عمومی و رامین حکیمی رئیس امور کارکنان امروز چهارشنبه ١٧ اردیبهشت ١٣٩٩در سالن کنفرانس ساختمان سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید.

در این جلسه موضوعات متعددی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، راه‌های جلوگیری از ابتلای کارکنان و پیمانکاران گروه فولاد خوزستان و خانواده‌های آنها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها