|
کدخبر: 97497

در گفتگوی اختصاصی گسترش نیوز با رئیس امور سهام و مجامع فولاد آلیاژی ایران مطرح شد؛

بازدهی بالای یک نماد فلزی در بورس / دلیل استقبال از سهام معدنی چیست؟

رئیس امور سهام و مجامع فولاد آلیاژی ایران گفت: طی سال ۱۳۹۸ فولاژ سهامی پربازده بوده که بیشترین بازدهی را در گروه فلزات اساسی (در حدود ۳۳۰%) به خود اختصاص داده است.

گسترش‌‌نیوز: در ارتباط با آخرین وضعیت نماد فولاژ در بورس گفت‌وگویی با امیر جعفری رئیس امور سهام و مجامع فولاد آلیاژی ایران ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

افزایش سرمایه فولاژ در سال گذشته

جعفری در ارتباط با میزان افزایش سرمایه نماد فولاژ در سال گذشته گفت: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴.۹۹۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران (حدود ۲۰%) که طی دو مرحله انجام گرفته است، مرحله اول به مبلغ ۵۱۰.۰۰۰ میلیون ریال از محل انباشته و مرحله دوم به مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران می‌باشد.

رئیس امور سهام و مجامع فولاد آلیاژی ایران در پاسخ به این سوال که سال گذشته این شرکت چقدر سود به سهام‌داران خود پرداخت کرد افزود: مبلغ ۱.۵۴۰میلیارد ریال از محل سود قابل تخصیص برای سال ۹۷ بین صاحبان سهام تقسیم گردید. که بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال از محل سود به حساب افزایش سرمایه منتقل و الباقی آن طی سال ۹۸ در موعد مقرر قانونی پرداخت گردید.

عملکر مثبت فولاژ در بازار بورس

وی عملکرد فولاد آلیاژی ایران در بازار بورس در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد نماد فولاژ همانگونه که در نمودار ذیل کاملاً مشخص است؛ طی سال ۱۳۹۸ فولاژ سهامی پربازده بوده که بیشترین بازدهی را در گروه فلزات اساسی (در حدود ۳۳۰%) به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد بازده سهم طی یک ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نیز بیش از ۵۰% بوده است، که نشان از ادامه روند سال ۱۳۹۸ دارد. این اتفاق ناشی از اقبال سهامداران و ارزندگی سهام است. پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم اقبال سهامداران و ادامه ورود نقدینگی به بازار سرمایه، بازدهی سهام نیز تداوم داشته باشد.

folaj0215.jpg

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استقبال گسترده مردم به سهام شرکت‌های معدنی و فولاد ممکن است باعث اشباع این حوزه شود گفت: استقبال گسترده مردم نسبت به گروه‌های معدنی و فولاد به دلیل اقبال بخشی از سرمایه‌گذاران نسبت به سهام بنیادی بوده که طی سال ۱۳۹۸ از روند رشد و بازدهی شاخص کل نیز عقب بوده‌اند. لذا چنانچه نرخ فروش و سودآوری شرکت‌های معدنی و فولادی ادامه داشته باشد؛ و با عنایت به نرخ جایگزینی آنها، ‌از ارزندگی قابل توجه برخوردار بوده و بازار کشش جذب نقدینگی بیشتری را در این گروه دارد.

جعفری ادامه داد: درحال‌حاضر سهام‌های غیر ارزنده فراوانی وجود دارد ولی در گروه فلزات و معادن هیچ گونه پارادوکسی میان نرخ آنها و اطلاعات بنیادی شرکت وجود ندارد. تمام این شرکت‌ها از دارایی ارزنده و با تداوم فعالیت شرکت همراه بوده که جای هیچ گونه نگرانی برای سرمایه‌گذاری باقی نخواهد گذاشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها