|
کدخبر: 97026

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

واقعیت مجازی سه بعدی به کمک اکتشافات می‌آید!

واقعیت مجازی سه بعدی می‌تواندمی‌تواند به صورت هولوگرافیک لوله‌ها‌ی استوانه‌های حاوی سنگ و مواد معدنی را روی هر مرورگر وب نمایش دهد.

گسترش‌نیوز: بهره‌گیری از تکنولو‌ژی‌های روز به خصوص واقعیت مجازی سه بعدی بخش انکار ناپذیر از دنیای های تک به شمار می‌رود. از این رو یک شرکت واقعیت مجازی سه بعدی کانادایی با همکاری یک شرکت معدنی توانسته‌اند اقدام به شبیه‌سازی نمونه‌های اکتشافی به صورت سه بعدی کنند. با ما در ادامه این گزارش همراه شوید:

شرکت کانادایی فعال در زمینه واقعیت مجازی NexTech AR Solutions با همکاری شرکت معدنی کانادایی Romios Gold Resources به منظور ساخت نمونه‌های سه‌بعدی واقعیت مجازی ماده معدنی در اکتشافات با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این دو شرکت در اوایل سال ۲۰۲۰ با هدف تجسم نمونه‌های اصلی مواد معدنی کشف شده اقدام به نمونه‌برداری از سطح مواد زیرسطحی زمین اقدام توسعه یک مته کردند که با استفاده از آن به بررسی ارزش‌ها و ویژگی‌های آن بپردازند.

استفاده از خدمات واقعیت مجازی سه بعدی امکان بازاریابی برای پروژه های اکتشاف جدید را به دنبال خواهد داشت. در حالی که ساخت و توسعه نمونه‌های سه بعدی واقعیت مجازی در مرحله تولید آزمایشی قرار دارند سرمایه‌گذاران در این پروژه امیدوارند با این نوآ‌وری، امکانات جدیدی را در صنعت معدن‌کاری جهان به‌وجود آورند.

چرا واقعیت مجازی سه بعدی دیجیتال مؤثر است؟

استفاده از تکنولو‌زی واقعیت مجازی سه بعدی مبتنی بر وب در واقع سبب می‌شود تا خریداران این محصول با استفاده از یک کامپیوتر و یا تلفن همراه بتوانند محصولی که قصد خرید آن را دارند از زوایای مختلف و بدون استفاده از تجهیزات خاص و یا با تلفن‌همراه امتحان کرده و انتخاب صحیحی در خرید محصول خود داشته باشند. شرکت NexTech امیدوار است با این فناوری به مشاهده واقعی از نمونه‌های اصلی اکتشافی کمک کند.

چگونه رویکرد واقعیت مجازی سه بعدی می‌تواند تجسم نمونه هسته را تغییر دهد؟

ایوان گپلبرگ، مدیرعامل NexTech، می‌گوید روشی که این شرکت در حال توسعه آن است. زمان زیادی نمی‌گیرد و می‌توان با یک ویدیوی پنج دقیقه‌ای محل حفاری را در عرض چند ساعت به نمونه اصلی سه بعدی تبدیل کرد.

وی افزود: این فناوری می‌تواند به صورت هولوگرافیک لوله‌ها‌ی استوانه‌های حاوی سنگ و مواد معدنی را به صورت دیجیتالی روی هر مرورگر وب نمایش دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد یکی از ارزشمند‌ترین مزیت این فناوری این است که برای به‌دست آوردن نمونه هسته دیجیتالی نیاز به زمان و هزینه زیادی نیست و سرمایه‌گذاران می‌توانند نمونه‌های مواد معدنی را بدون اینکه نیازی به حفاری فیزیکی داشته باشند به راحتی مشاهده کنند.

همچنین استفاده از این فناوری سبب می‌شود که هزینه‌هایی که قبلا برای ساخت یک نمونه دیجیتال سه بعدی با لیزر یا تجهیزات بسیار گران قیمت و با هزینه‌های ده‌ها هزار دلار بود را به چند صد دلار کاهش دهند.

ظرفیت آینده نمونه‌های هسته سه بعدی

استفاده از این پروژه نه تنها امکان مشاهده نمونه‌های معدنی را آسان‌تر می‌کند بلکه می‌تواند با مطابقت آن با نمونه‌‌های اصلی در هیات مدیره شرکت‌های معدنی دیدگاه سهامداران و سرمایه‌گذاران آن بخش را در پروژه‌های معدنی تغییر دهد.

ایوان گپلبرگ گفت: معدن‌داران به شناخت کافی از نمونه واقعی با نمونه مجازی آن آشنا هستند اما سرمایه‌گذاران در بخش معدن این گونه فکر نمی‌کنند و میان جسم واقعی با مجازی آن تفاوت قائلند. ما این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از این فناوری در طولانی مدت منجر به درک بهتر از دانش واقعیت مجازی و شناخت درست سرمایه‌گذاران و سهامداران در بخش معدن تبدیل شود.

وی افزود: البته ما در ابتدای راه قرار داریم و امیدواریم در آینده و با همکاری با شرکت معدنی رومیوس گلد بتوانیم به چشم‌انداز بهتری از نمایش یک معدن کامل در قالب فناوری واقعیت مجازی سه بعدی رسیده و آن را گسترش‌ دهیم.

مدیر این شرکت کانادایی ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت درحال‌حاضر یک شرکت تخصصی در زمینه واقعیت مجازی است امیدواریم که نمونه‌های سه بعدی از هسته اکتشافات معدنی بتواند به یک استاندارد برای کل صنعت معدن تبدیل شود.

وی در پایان گفت: با بهره‌گیری از واقعیت مجازی تحت وب در صنعت معدن می‌توان به یک آینده روشن دیجیتالی در بخش اکتشافات معدنی امیدوار بود.

ترجمه شده از: mining-technology

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها