|
کدخبر: 144092

ماجرای پیامک های تبلیغاتی خرید مسکن

در این پیامک از همکارانمان خواسته شده که به لینک مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند و با توجه به اینکه بعضاً پیامک‌ها با اسامی و شماره نظام پزشکی ارسال می‌شود.

شهر خبر ماجرای پیامک های تبلیغاتی خرید مسکن

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی از پیگیری قانونی پیامک‌های تبلیغاتی و هرزنامه هایی که به جامعه پزشکی ارسال می‌شود، خبر داد.

علی تاجرنیا با اشاره به این که اخیرا پیامک هایی برای برخی از همکاران ارسال می‌شود مبنی بر این که در یک تعاونی مسکن مرتبط با پزشکان ثبت نام شده اند؛ اظهار کرد: در این پیامک از همکارانمان خواسته شده که به لینک مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند و با توجه به اینکه بعضاً پیامک‌ها با اسامی و شماره نظام پزشکی ارسال می‌شود ؛این ذهنیت ایجاد شده که چگونه اطلاعات اعضای نظام پزشکی در اختیار این مجموعه‌ها قرار گرفته و یا سوال می‌کنند محتوای ارسالی چه ارتباطی با مجموعه‌های مربوط به نظام پزشکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات همکاران جامعه پزشکی علاوه بر سازمان نظام پزشکی در بسیاری از پایگاهها و مجموعه‌های مختلف از جمله انجمن‌های علمی و بیمه‌های مختلف وجود دارد ؛ افزود: نکته مهم و قابل توجه این است که اطلاعات جامعه پزشکی به‌صورت کاملتری در سامانه وزارت بهداشت نیز موجود است و به هیچ وجه نمی‌توان گفت که دقیقا این اطلاعات توسط چه مجموعه‌ای ارسال شده است.

وی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی طی سالیان گذشته به‌صورت رسمی این اطلاعات را در اختیار برخی از شرکت‌ها قرار داده است؛ تصریح کرد: بالغ بر یک دهه گذشته ؛ سازمان نظام پزشکی هیچگونه اطلاعاتی به‌صورت حجمی یا بالک در اختیار هیچ مجموعه‌ای قرار نداده است و حتی به‌صورت فردی هم فقط از طریق API می‌توانند به نوعی مطمئن شوند که فردی پزشک است؛ بنابراین امکان چنین دسترسی‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: البته در سایت سازمان جهت اطلاع عموم و این که بیماران بدانند افرادی که به آنها مراجعه می‌کنند بواقع پزشک هستند یا نه ؛سامانه جست‌وجوی پزشک قرار داده شده است که اشاره به نام و نام خانوادگی و شماره نظام پزشکی می‌شود که موردی بوده و احساس ما این است که مجموعه‌ای از جاهای مختلف سعی کرده است این اطلاعات را به‌دست آورد و به نوعی در کنار هم قرار دهد.

تاجرنیا با تاکید بر این که مجموعه‌ای که اخیرا اقدام به ارسال پیامک به اعضای نظام پزشکی نموده است؛ هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد؛ بیان کرد: اطلاعات اعضاء از طریق سازمان نظام پزشکی در اختیار آنها قرار نگرفته و حتماً از طریق بخش حقوقی سازمان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش عمده‌ای از همکاران اصلا ثبت نامی در این زمینه انجام نداده‌اند و هیچگونه رضایتمندی وجود ندارد و به نوعی این پیامک افراد را در برابر عمل انجام شده قرارمی دهد؛ بطور حتم پیگیری‌های حقوقی در این زمینه انجام و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: سازمان نظام پزشکی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها