|
کدخبر: 229415

فرانسوی ها به «قهرمان» روی خوش نشان ندادند

قهرمان تازه ترین اثر اصغر فرهادی در فرانسه هم با افت تماشاگر مواجه شده است.

سینما و تلویزیون فرانسوی ها به «قهرمان» روی خوش نشان ندادند

محمد حقیقت در فیلم امروز نوشت: نمایش فیلم «قهرمان» از ده روز پیش، پانزدهم دسامبر، در فرانسه توسط کمپانی ممنتو با تبلیغات وسیع ازجمله نصب پوسترهای بسیار در تمام راهروهای مترو و همچنین چاپ آن در نشریات، در ۱۴۸ سینمای فرانسه (از جمله سی سالن در پاریس وحومه) شروع شده است. البته در روز قبل از نمایش عمومی، در بسیاری از سینماهای پاریس یک «پیش‌نمایش» هم با فروش بلیت داشت.

کل تماشاگران فیلم در هفته اول با احتساب پیش‌نمایش‌ها، ۶۷هزار تماشاگر بوده که افت شدیدی نسبت به فیلم‌های قبلی فرهادی در هفته اول داشته است. آمار فروش دومین هفته، روز چهارشنبه ۲۹ دسامبر منتشر خواهد شد. ده سال پیش در فیلم «جدایی نادر از سیمین» با اینکه در ۸۸ سالن در کل فرانسه اکران شده بود، ۱۵۴۰۰۰ تماشاگر درهفته اول داشت و در نهایت رقم تماشاگران این فیلم به یک میلیون وصدهزار نفر رسید، در صورتی که در آن موقع فرهادی برای تماشاگران فرانسوی شناخته‌شده نبود‌. اما «قهرمان» در جشنواره فیلم کن، جایزه بزرگ را نیز گرفته است.

فعلا نمی‌توان با قطعیت گفت که این افت فروش نسبت به فیلم‌های قبلی فرهادی ریشه در تبعات پاندمی کرونا دارد یا تغییر ذائقۀ تماشاگران. یکی از کارشناسان اقتصادی سینمای فرانسه که پخش‌کنندۀ مهمی هم هست اعتقاد دارد که «قهرمان» شاید درنهایت بتواند به حدود دویست هزار تماشاگر در فرانسه برسد. البته باید منتظر هفته‌های بعد بود.

 

منبع: فیلم امروز

ارسال نظر