|
کدخبر: 70057

دولت به دنبال دولتی کردن بازرگانی نباشد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه ایراد شورای نگهبان به تشکیل وزارت بازرگانی قابل رفع است، تاکید کرد که دولت بعد از تشکیل این وزارتخانه نباید به دنبال دولتی کردن بازرگانی باشد.

گسترش نیوز: حمیدرضا فولادگر درباره رد شدن لایحه تفکیک بازرگانی از وزارت صنعت توسط شورای نگهبان اظهارکرد: البته شورای نگهبان کلیت این لایحه را رد نکرده، بلکه ایراد اصل ۸۵ قانون اساسی به آن گرفته که قابل رفع است.

وی با بیان اینکه از موافقین این لایحه نبوده است، تصریح کرد: دولت دو سال است که با هدف تنظیم بازار به دنبال تفکیک بازرگانی از وزارت صمت است. نماینده اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون حوادثی در اقتصاد کشور رخ داده که باعث عدم تعادل در منابع و مصارف و همچنین واردات و صادرات کشور شده و دولت با توجه به مواردی که در زمینه توزیع ارز و نرخ‌های دولتی و نیمایی وجود دارد، به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک آن از صنعت است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی مجلس در عین حال ادامه داد: در صورتی که وزارت بازرگانی تشکیل شود، به طور قطع وظیفه سنگینی برعهده خواهد داشت، زیرا تمامی بحث‌های مرتبط با تنظیم بازار برعهده آن گذاشته خواهد شد.

فولادگر تاکید کرد: وزارت بازرگانی البته نباید چه در بحث بازرگانی داخلی و چه در بحث بازرگانی خارجی به دنبال دولتی کردن بازرگانی باشد و این امر باید برعهده بازرگانان بوده و دولت تنها بر آن نظارت داشته باشد.

منبع: ایبِنا

ارسال نظر