|
کدخبر: 307250

رهبر انقلاب: اقتدار با زبان خوش منافاتی ندارد

رهبر انقلاب صبح امروز - چهارشنبه ۲۹ شهریور - با جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان، امدادگران، پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس دیدار کردند.

سیاست رهبر انقلاب: اقتدار با زبان خوش منافاتی ندارد

گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

- واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ کشور ماست. این مقطع و واقعه مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی آن را معرفی کنیم.

- اگر نسل‌های پی‌درپی ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسد و بدانند ملت ایران چطور توانست به سکوی پیروزی برسد و در آنجا با قدرت و سربلندی بایستد، در این شناخت درس‌های بزرگی وجود دارد و کارهای بزرگی پیش می‌رود.

- ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم [دفاع مقدس] و پرنقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.

- عظمت حادثه [دفاع مقدس] را از چند زاویه می‌توان دید، یکی از زاویه آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد؛ یکی از این زاویه است که این دفاع در برابر چه چیزی انجام می‌گرفت؟ زوایه سوم این است که این دفاع به وسیله چه کسانی انجام شد؟ آنان چه کسانی بودند؟ زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟

- در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول آن است و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد. طرف مقابل به این سه حمله کرده بود. هدف اساسی و مهم دشمن تمامیت ارضی نبود که هدف صدام بود، هدف اصلی انقلاب بود. می‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر را که مردم ایران رقم زدند سرکوب کنند.

- انقلاب ما مردمی، دینی، اصیل و غیروابسته بود و توانست نظام وابسته و حاکم بر کشور را برطرف کند و یک سخن نو در کشور حاکم سازد.

- نظامی که در آن دنیا و آخرت و مردم و خدا دخالت دارند و سازنده آن هستند، در تاریخ بی‌سابقه بود و [دشمن] می‌خواست آن را سرکوب کند و تا الان هم هدف‌شان همین است. مسئله دشمن هنوز هم جمهوری اسلامی است.

- فرق می‌کند که جنگی برای جابه‌جایی یک بخشی از مرز دو کشور اتفاق بیفتد یا برای نابودی آنچیزی که هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد اتفاق بیفتد. مسئله این جنگ [عراق با ایران] فقط مرزی نبود.

- همه دنیا وارد جنگ با ایران شدند، این مبالغه نیست؛ همه دنیا هم که می‌گوییم منظور فلان کشور بی‌تأثیر در عالم نیست بلکه همه قدرت‌های مطرح آن روز دنیا در حمله به انقلاب اسلامی سهیم شدند، آمریکا، کشورهای اروپایی و بلوک شرق هرکدام یک‌جور در جنگ علیه انقلاب اسلامی همراه شدند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها