|
کدخبر: 132455

روحانی: تصمیمات مهمی برای ۹ ماه پایانی دولت گرفته‌‌ایم

رئیس‌جمهور تاکید کرد که برای ایران شیوه‌ای که امریکا در پیش می‌گیرد مهم است نه فردی که بر سر کار می‌آید.

سیاست روحانی: تصمیمات مهمی برای ۹ ماه پایانی دولت گرفته‌‌ایم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ آبان) در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات اخیر امریکا اظهار کرد: انتخابات امریکا عبرت‌آموز است. البته برای مهم نیست چه کسی در امریکا انتخاب می‌شود ولی شیوه‌ای که امریکا در پیش می‌گیرد مهم است.

وی افزود: برای ما این مهم است که امریکا به قانون، معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد و به مردم ایران احترام بگذارد، حالا هر کسی که می‌خواهد باشد. ما از امریکا بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی رئیس‌جمهور است به جای تحریم، احترام و به جای تهدید، تکریم و به جای عهدشکنی و بی‌قانونی، اجرای قانون و تعهدات را می‌خواهیم؛ در این صورت است که شرایط فرق می‌کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای ما شیوه و سیاست امریکا مهم است و حزب و فرد اهمیتی ندارد؛ البته ما بر فرض اینکه شیوه امریکا تصحیح نخواهد شد برای کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

روحانی اضافه کرد: تصمیمات ما برای کشور از چند هفته پیش بدون توجه به این‌که چه کسی در امریکا پیروز می‌شود انتخاب شده است. مبنای ما تولید داخلی، صادرات نفتی و عمدتا غیرنفتی و نحوه تعامل وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی با یکدیگر است. حالا اگر امریکایی‌ها عبرت بگیرند، به تعهدات خود بازگردند و رفتار گذشته‌شان را تغییر دهند و راه دیگری را انتخاب کنند فبها ولی اگر از مسیر گذشته خود باز نگردند، ما برنامه‌ریزی‌های لازم را کرده‌ایم که کشور را چگونه به جلو ببریم.

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که مردم مطمئن باشند کالاهای اساسی و ضروری در اختیارشان خواهد بود یادآور کرد: ما در ستاد اقتصادی دولت تصمیمات مهمی را برای ۹ ماهه پایانی این دولت گرفته‌ایم و بر مبنای این ۹ ماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم البته برنامه‌های بلندمدت هم وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: در هفته گذشته واردات ۳۸ درصد و صادرات ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده که این نشان می‌دهد روند واردات و صادرات رو به رشد بوده است. هماهنگی لازم هم در ستاد اقتصادی بین بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد به وجود آمده و مصوبه لازم هم برای تخصیص ارز و هم برای صادرات، واردات اینکه چه ارزهایی به کالاها اختصاص یابد و نحوه‌ ترخیص کالا از گمرک ابلاغ شده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها