|
کدخبر: 169815

انتقاد محسن هاشمی از ردصلاحیت های گسترده داوطلبان شوراها

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ با توجه به اینکه نظارت در انتخابات شورا برعهده مجلس است، از رئیس مجلس انتظار داریم تا با پیگیری ردصلاحیت داوطلبان شوراها نسبت به رسیدگی به اعتراض کاندیداها توجه ویژه داشته باشند.

سیاست داخلی انتقاد محسن هاشمی از ردصلاحیت های گسترده داوطلبان شوراها

محسن هاشمی در جریان دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: مصادف شدن شب‌های قدر با ایام ضربت خوردن و شهادت امیر مومنان را که با روز کارگر و معلم همزمان شده، گرامی می‌داریم. 

او ادامه داد: همه می‌دانیم امیر مومنان فراتر از نقش امامت و حکومت به عنوان یک انسان می‌تواند الگویی برای جهان باشد و اوست که تلاش و کار را برای آبادانی و تامین معاش به کار گرفته و کارگری کوشا و زحمت کش نیز بوده است. 

هاشمی افزود: در جایگاه اطلاع‌رسانی برای جامعه نیز به ترویج دانش پرداخته و لذا معلمی بی‌مانند به شمار می‌رفته است. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: از نگاه علی ارزش جانش از اخلاق و گذشت و مدارا بالاتر نبود و خود را قربانی کرد تا این روش به عنوان یک الگو برای صاحبان قدرت ماندگار شود. 

هاشمی گفت: او به این اعتقاد داشت که آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است؛ با دوستان مروت با دشمنان مدارا. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به پدیده واکسن خواری در شهرداری تهران گفت: در روزهای اخیر هم شاهد تخلفاتی به عنوان واکسن خواری در مدیریت شهری تعدادی شهر از جمله تهران بودیم که با دستور محکم شهردار با عناصر خاطی برخورد شد و اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و این می‌تواند نمونه خوبی برای دولت باشد و این کار را انجام دهد، چرا که اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار می‌گیرد. 

هاشمی در ادامه با اشاره به نتایج تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها گفت: در تهران و تعداد زیادی از شهرها شاهد بودیم رد صلاحیت کاندیداهایی اتفاق افتاد که توسط هیات اجرایی تایید شده بودند.

او ادامه داد: فرض را بر این می‌گذارم که در شوراها نظارت استصوابی نداریم. با توجه به اینکه نظارت در انتخابات شورا برعهده مجلس است از رئیس مجلس انتظار داریم تا با پیگیری موضوع نسبت به رسیدگی اعتراض کاندیداها توجه ویژه داشته باشند تا تامین حق عمومی جامعه برای برگزاری یک انتخابات با تکثر نگاه‌ها و سلایق و مشارکت مطلوب در انتخابات فراهم شود.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر