|
کدخبر: 168388

باید به کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مدال طلا داد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوند، شجاعت خاصی دارند؛ چراکه مسئولیت سختی بر عهده دارند. باید به نامزدهای انتخاباتی که خود را در این وضعیت خطیر قرار می‌دهند، مدال طلا بدهیم.

سیاست داخلی باید به کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مدال طلا داد

علی بابایی کارنامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شروع تب و تاب انتخاباتی هنوز دیر نشده است، اظهار کرد: پیش بینی من این است که فضای ایران از پانزدهم اردیبهشت ماه به بعد انتخاباتی می‌شود، در عین حال نباید فراموش کرد که همه‌گیری کرونا، وضعیت اقتصادی و نارضایتی‌ها به سکوت انتخاباتی ما دامن می‌زند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم گفت: دولت تدبیر و امید در ۸ سال گذشته عملکردی داشته که هر کسی از پس اصلاح وضعیت برنمی‌آید. به نظرم، کسانی که برای ریاست جمهوری نامزد می‌شوند، شجاعت خاصی دارند؛ چرا که مسئولیت سختی بر عهده دارند. به همین جهت فکر می‌کنم باید به نامزدهای انتخاباتی که خود را در این وضعیت خطیر قرار می‌دهند، مدال طلا بدهیم.

وی با بیان این‌که دیپلماسی جهانی جزء وظایف همه کشورهاست، گفت: روال طبیعی کشورها این است که همه مسائل کشور را به دیپلماسی گره نزنند، مثلا در همین ماجرای کرونا، همه چیز را به عملکرد آمریکا در توزیع واکسن مرتبط می‌دانند. پرسش اینجاست که آیا همه کشورها  منتظر واکسن آمریکا هستند؟ آیا کشورهای دیگر واکسن ندارند؟

بابایی کارنامی با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه بهداشت و درمان گفت: ما دانشمندان توانمندی داریم که از نظر علمی در رتبه های برتر جهانی هستند، من اگر رئیس جمور بودم، جلسه ستاد کرونا را در بنیاد برکت برگزار می‌کردم. به نظرم یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور خوب باید این باشد که در صورت ناتوانی اداره کشور، استعفا دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اعتقاد بر این که بی انگیزگی به جامعه مدنی ما نفوذ کرده است، تأکید کرد: در عین حال معتقدم که ایرانیان آنقدر باهوش هستند که کشور خود را در بزنگاه‌های تاریخی خوب حفظ کردند. ایران به جایگاه واقعی خود بازخواهد گشت چرا که مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و بهترین مشارکت را رقم خواهند زد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام جریان سیاسی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت؟ گفت: تجربه به ما می‌گوید که جریانی پیروز میدان انتخابات خواهد بود که به جوانان ایرانی اعتماد کند، اتکا به درون داشته باشد، کدخدا برای کشور تعیین نکند و به مردم بها دهد. به نظرم جریانی پیروز خواهد شد که سیاست «عزت، مصلحت و حکمت» را همزمان اجرایی کند.

بابایی کارنامی در پایان با اشاره به پرتاب یک موشک به اراضی سوریه به تأسیسات هسته‌ای دیمونا در مرکز فلسطین اشغالی گفت: کشور ما در منطقه بسیار حرف برای گفتن دارد. هر چند که مسئولیت این حمله را قبول نکردیم اما می دانیم که ما ایرانی ها بسیار باهوش هستیم و در بسیاری زمینه‌ها حرف برای گفتن داریم و این را به قدرت‌های سلطه‌گر ثابت کرده‌ایم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر