|
کدخبر: 164552

توضیحات روحانی در خصوص بسته حمایتی ماه رمضان

رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: بسته حمایتی ماه رمضان را تصویب کردیم.

سیاست داخلی توضیحات روحانی در خصوص بسته حمایتی ماه رمضان

رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: بسته حمایتی ماه رمضان را تصویب کردیم، ان شا الله ۶۰ میلیون نفر از این بسته استفاده خواهند کرد. ماهانه این بسته معیشتی پرداخت می‌شود و یک نوبت هم در روزهای ابتدایی ماه رمضان پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دوره سخت ۱۰ ، ۱۵ روزه  پیش روی داریم،‌تصریح کرد: مطمئن هستم اگر همه دست بدست هم بدهیم و همه هم مراعات کنند از این مشکل عبور خواهیم کرد. در مساله واکسن هم همه توان و امکان خود را به کار می‌گیریم که واکسن بیشتر وارد کشور شود، تزریق واکسن بیشتر شود، در داخل هم ه بیشتر تولید می‌شود.

روحانی با اشاره به تصمیمات امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: تصمیم اول اینکه نزدیک به ۱۲هزار تخت بیمارستانی آماده  بهره برداری است که گاهی ۹۰درصد،یا ۹۵درصد و بعضا ۹۷درصد کارهای این تخت‌های بیمارستانی انجام گرفته و فقط نیازمند تجهیزاتی است که باید از خارج وارد شود.

وی افزود: افتتاح  این بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا با توان داخلی امکان‌پذیر است ممکن است فقط دو تا تجهیزات مانده که بعدا  خریداری و تکمیل می‌شود ، بنابراین همه توان خود را به کار می‌گیریم تا در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن این ۱۰، ۱۲هزار تخت جدید وارد مدار شود.

رییس جمهور اضافه کرد: از نظر استخدام کادر درمان هم همه کارهای لازم انجام گرفته است. در بهمن ماه مجوز صادر شده و بر عهده وزارت بهداشت و درمان است که کارهای استخدامی را هر چه سریع‌تر انجام بدهد و این کار انشاءالله انجام بگیرد که مشکلی نباشد.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تغییری در سقف بودجه در موارد ضروری کرونایی لازم بود تصمیاتی گرفته شود که آن را امروز تصویب کردیم. افرادی هم که وام گرفته‌اند با مقرراتی که اعلام می‌شود و قبلا یک مهلتی تا پایان سال ۹۹ داده بودیم ۶ ماه دیگر تمدید کردیم. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها