|
کدخبر: 319583

چرا نیاز است که در خانه هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

شاید غیرمنطقی به‌نظر برسد، اما استفاده روزانه از ضد آفتاب در خانه مزایای بسیاری برای حفظ سلامت پوست در کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد. استفاده از کرم ضد آفتاب در محیط داخل، می‌تواند شما را از ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس نجات دهد و روتین مراقبت پوستی شما را تقویت کند. جالب است بدانید که استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای سرد زمستانی و زمانی که حتی نور خورشید به چشم نمی‌آید هم ضروری است. این توصیه به‌دلیل تابش همیشگی اشعه‌های مضر UVA و UVB است که باعث تخریب سلول‌های پوستی می‌شوند. در ادامه با دلایل استفاده از ضد آفتاب در خانه بیشتر آشنا خواهید شد.

کرم-ضدآفتاب

5 مزیت استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه

دلیل اصلی استفاده از ضد آفتاب در خانه، این است که شیشه‌های معمولی تا حدود زیادی اجازه ورود اشعه‌های مضر UV نور خورشید را به محیط داخل می‌دهند. حتی اگر در طول روز، روی مبل کنار پنجره نشسته‌اید و تلویزیون تماشا می‌کنید، باز هم در معرض اشعه‌های UV قرار دارید و احتمال ابتلا به سرطان پوست در شما وجود دارد.

صرف نظر از اینکه استفاده روزانه ضد آفتاب یکی از روش‌های تقویت روتین مراقبت پوستی است، از جمله روش‌های حفظ سلامت پوست در همه فصول 4 گانه سال هم محسوب می‌شود. به این 5 مزیت مهم مصرف ضد آفتاب در محیط داخل خانه توجه کنید:

1. جلوگیری از پیری زودرس

نور خورشید، 2 نوع اشعه فرابنفش نولید می‌کند که می‌توانند به پوست اسیب برسانند: اشعه UVA و UVB. اشعه ماوراءبنفش A (UVA)، حتی از پشت شیشه پنجره و در روزهای ابری هم می‌تواند به عمق زیادی از پوست نفوذ کند و باعث آسیب رشود. حتی اگر آفتاب‌سوختگی ناشی از تابش اشعه UVB را هم تجربه نکنید، آسیب پوستی توسط UVA در عمق خارجی‌ترین لایه پوست یا اپیدرم باعث ایجاد لک‌های پوستی می‌شود.

کرم-ضدآفتاب۱

قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه UVA می‌تواند باعث پیری زودرس، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد چین‌وچروک شود. این اتفاقات به‌دلیل حمله اشعه UVA به لایه متراکم پوست در زیر اپیدرم که از بافت‌های کلاژن و الاستین تشکیل شده‌اند، انجام می‌شود. این لایه از پوست حاوی رگ‌های خونی، غدد، فولیکول مو و گیرنده‌های اعصاب است که در عین استحکام باعث حفظ شادابی و یکپارچگی پوست می‌شوند. پیری زودرس در ادامه باعث ابتلا به سرطان پوست و آفتاب‌سوختگی جبران‌ناپذیر هم خواهد شد.

2. پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست

بهترین دلیل برای استفاده از ضد آفتاب در خانه، جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست است. چه در حال لذت بردن از صرف ناهار در اتاق ناهارخوری و چه در حال رانندگی در جاده باشید، تابش اشعه UVB خورشید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

اشعه UVB مسئول ایجاد قرمزی و التهاب در پوست است که منجر به آفتاب‌سوختگی می‌شود. وقتی که این آفتاب‌سوختگی باعث کنده شدن پوست می‌شود، سلول‌های باقیمانده در طول زمان مستعد آسیب‌پذیری می‌شوند و خطر ابتلا به سرطان پوست هم افزایش می‌یابد. برای شروع، یک ضد آفتاب حاوی ویتامین و عصاره‌های طبیعی با SPF بالا مثل ضد آفتاب سان سیف انتخاب کنید.

3. جلوگیری از تابش نور آبی صفحه‌نمایش

نور آبی یا Blue Light، به‌طور طبیعی در طیف نورهای مرئی قرار دارد و در نور خورشید هم دیده می‌شود. با این حال، مقدار زیادی از نور آبی مصنوعی از طریق صفحه‌نمایش لپ‌تاپ، کامپیوتر، گوشی موبایل و غیره تابیده می‌شود که آثار منفی آن روی چشم‌ها و الگوی خواب ما تاثیر منفی می‌گذارد. نور آبی، باعث آفتاب‌سوختگی نمی‌شود، اما رادیکال‌های آزاد زیادی را تولی می‌کند که می‌توانند باعث پیری زودرس پوست، ایجاد لکه‌های پیری ناشی از افزایش ملانین و افتادگی پوست در اثر کاهش کلاژن شود.

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آبی (بیش از یک ساعت در روز)، می‌تواند باعث انقباض سلولی و حتی مرگ سلول‌های پوستی شود. با این حال، کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد معدنی که دارای اکسید آهن، آنتی‌اکسیدان، اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم هستند، می‌توانند از تابش نور آبی به پوستتان جلوگیری کنند.

4. تقویت روتین مراقبت پوستی

حتی اگر یک آدم حرفه‌ای در زمینه روتین‌های پوستی روزانه نیستید و نمی‌دانید «رتینول» و «اسید هیالورونیک» چیست، کافی است ضد آفتاب را به‌صورت روزانه و در خانه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا همه خواص موادی که نام بردیم، به یکباره وارد پوستتان شود و طراوت، شادابی و جوان‌سازی را برای پوستتان به ارمغان بیاورد.

برای تقویت روتین مراقبت پوستی خود، علاوه بر ضد آفتاب از کرم‌های آبرسان، نرم‌کننده‌ها، تونرها، سرم‌ها و روغن‌های ضروری پوست استفاده کنید تا ظاهر پوستتان همچنان جوان بماند. فراموش نکنید که لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانند در کنار مصرف روزانه ضد آفتاب در خانه، آسیب کمتری به پوستتان برسانند.

5. مرطوب نگه داشتن پوست

کرم ضد آفتاب، در یک دهه گذشته، مسیری طولانی را طی کرده است و در حال حاضر کمتر ضد آفتابی وجود دارد که حاوی کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان نباشد. بسیاری از محصولات ضد آفتاب با مرطوب‌کننده‌های روزانه یا مکمل‌های آرایشی بهداشتی ترکیب شه‌اند تا استفاده روزانه از ضد آفتاب به کاری آسان تبدیل شود. کرم‌های باکیفیت ضد آفتاب، مملو از مواد نرم‌کننده پوست هستند و با بافت سبک و همچنین، جذب سریع، کاربری راحتی دارد.

کرم-ضدآفتاب۲

استفاده از ضد آفتاب را نه به‌عنوان یک کار اجباری، بلکه به‌عنوان بخشی ضروری از روتین مراقبت پوست خود در نظر بگیرید. ضد آفتاب مورد نظرتان در هر شکلی که است (ارگانیک، کرم، پودری، اسپری یا پمپی)، باید SPF لازم را برای محافظت پوستتان از اشعه‌های UV نور خورشید داشته باشد. مقدار SPF لازم برای محافظت از پوست حداقل 30 است.

انتخاب ضد آفتاب مناسب به‌عنوان بادیگارد پوست

نقش ضد آفتاب برای پوست، مثل به‌کار گرفتن یک بادیگارد همه‌چیزتمام و قدرتمند برای محافظت در برابر تابش اشعه‌های مضر نور خورشید و نور آبی مصنوعی در محیط خانه است. کرم ضد آفتاب باید هر 4 تا 6 ساعت در خانه تمدید شود تا تاثیر لازم برای حفظ سلامت پوست را داشته باشد. فراموش نکنید که ضد آفتاب مورد نظرتان باید با نوع پوستی که دارید (چرب، خشک، حساس، نرمال، مختلط و غیره) سازگار باشد.

برای دسترسی به دنیای بی‌حدومرز محصولات ضد آفتاب اصل کافی است که عبارتی مثل ** ضد آفتاب خانومی ** را در محیط Google سرچ کنید. پس از ظاهر شدن نتایج گوگل، وارد اولین لینک شوید و از بهترین محصول را از فروشگاه اینترنتی خانومی خریداری کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها