|
کدخبر: 219272

ترفندهای جالب برای مبارزه با هوس های غذایی

در حال حاضر، بسیاری از مردم به دنبال راه هایی برای مبارزه با هوس های غذایی هستند. این مشکل که به عنوان "گرسنگی عاطفی" نیز شناخته می شود، به محرکی برای سایر اختلالات سلامتی مانند اضافه وزن و چاقی تبدیل شده است.

در ابتدا، احساس نیاز به خوردن در میان یک موقعیت سخت یا استرس زا ممکن است طبیعی به نظر برسد. با این حال، زمانی که این عادت به طور مکرر رخ می دهد، سلامت، وزن بدن و کیفیت زندگی شما می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

 علائمی که می تواند به شما در تشخیص آنها کمک کند:

همانطور که در مطالعه ای که در مجله بین المللی اختلالات خوردن گزارش شده است هوس غذایی و اضطراب برای خوردن، تمایل به خوردن بیش از حد غذا در پاسخ به احساسات منفی است و معمولاً با نگرانی در مورد وزن بدن همراه است، زیرا بیشتر افراد در نتیجه این مشکل دچار اضافه وزن یا چاقی می شوند.

 واقعیت اضافه وزن بر مشکلات کنترل این رفتار تأثیر می گذارد. ناامیدی از ناتوانی در کاهش وزن به مشکلات عزت نفس و عدم کنترل خود از عوامل بدتر شدن این وضعیت است.

این مشکل چگونه خود را نشان می دهد؟

به طور کلی، علائم اصلی هوس غذایی به شرح زیر است:

نیاز به روی آوردن به غذا هر بار که یک دوره غمگینی را پشت سر می گذارید.

پرخوری ، یعنی خوردن غذا به اجبار تا حدی که احساس بیماری می کند.

خوردن تا زمانی که بیش از حد سیر شوید.

احساس گناه یا ناراحتی بعد از غذا خوردن.

میان وعده های غیرقابل کنترل بین وعده های غذایی.

وسواسی شدن در مورد غذا، اغلب به این فکر می‌کند که وعده غذایی بعدی چه ساعتی خواهد بود، یا برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی سالم آینده برای جبران زیاده‌روی‌ها.

نکاتی برای مبارزه با هوس غذایی:

یادگیری شناخت محرک های اضطراب غذایی اولین قدم برای مبارزه با آن است. از این نظر، شناسایی موقعیت هایی که در آن میل غیرقابل کنترل به خوردن ظاهر می شود، ضروری است. به عنوان مثال، ممکن است پس از گذر از درگیری‌ها در یک رابطه، در طول روزهای کاری طولانی، چالش‌های جدید، فشارهای مالی و غیره، آن را بیشتر احساس کنید.

این مهم است زیرا به شما امکان می دهد مشکل را بشناسید و به درستی به آنها رسیدگی کنید. گاهی اوقات لازم است از یک روانشناس کمک بگیرید، زیرا همیشه منابع کافی برای مقابله با این محرک های اضطراب را ندارید. به هر حال می توان چند استراتژی را پیاده کرد.

یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید.

یکی از راهبردهایی که توسط متخصصان برای مبارزه با اضطراب غذایی و هوس غذایی پیشنهاد شده است، ثبت روزانه مواد غذایی مصرفی است. از این نظر، ایده آل است که بنویسید چه می خورید، چه مقدار می خورید و در چه زمانی این کار را انجام می دهید.

هدف این دفترچه خاطرات، شناسایی محرک های خوردن عاطفی است. در واقع، اطلاعات جمع آوری شده می تواند زمانی که با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت می کنید مفید باشد

به طور منظم تمرین کن:

فعالیت بدنی منظم فواید زیادی برای سلامت جسمی و روحی شما دارد. پیاده‌روی، دویدن، رفتن به باشگاه یا انجام هر ورزشی، تأثیرات آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت سالمتی شماست.

 برنامه های تمرین بدنی یک گزینه درمانی مناسب برای اضطراب هستند. فعال ماندن به توقف ترشح کورتیزول و نوراپی نفرین و هورمون های مرتبط با اضطراب کمک می کند.

همچنین، ورزش به آزادسازی سروتونین و اندورفین کمک می کند، که به عنوان القای حالت رفاه شناخته می شود.  این عادت به طور مثبت با الگوهای تغذیه سالم و تنظیم گرلین، که به عنوان "هورمون گرسنگی" نیز شناخته می شود، مرتبط است.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید:

یک رژیم غذایی سالم تمام مواد مغذی ضروری را به میزان مناسب فراهم می کند. این به معنای محدود کردن گروه های غذایی نیست برعکس، در مورد گنجاندن «کمی از همه چیز»، اما با آگاهی از اهمیت انتخاب غذاهای باکیفیت است.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر