|
کدخبر: 166577

هزینه‌ های سرسام‌ آور سیسمونی + جدول قیمت

قیمت چند وسیله ضروری برای ماه اول یک کودک بیش از یک‌میلیون تومان شده است.

سبک زندگی هزینه‌ های سرسام‌ آور سیسمونی + جدول قیمت

خرید به شادی دعایی بود که همه ما برای یکدیگر می‌کردیم اما چند سالی که این دعا هم شادی را برای ما به همراه ندارد. اگر چه خرید برای سیسمونی و عروسی باید با شادی همراه باشد اما با حضور در بازار حتماً شوکه خواهیم شد. در دورانی به سر می‌بریم که نرخ خرید سیسمونی آن‌قدر بالا رفته است که فشار اقتصادی خرید سیسمونی را نمی‌توان نادیده گرفت.

از سویی امروزه خرید سیسمونی با شکل اصلی و سنتی خود هیچ شباهتی ندارد. با پیشرفت فناوری و افزایش امکانات رفاهی و توان خانواده‌ها، این خرید نیز به مرور زمان تغییر کرده است.

راهکارهایی برای یک سیسمونی به صرفه

موارد زیر، از مؤثرترین روش‌های برای یک خرید به‌صرفه و اقتصادی هستند:

• دور وسایل غیرضروری را خط بکشید

از خرید لوازمی که تا سال‌های سال گوشه‌ی اتاق خاک می‌خورند، خودداری کنید.

• تخت و کمد و لوازم چوبی همیشه واجب نیست

نوزاد تا ماه‌ها و بعضاً تا سال‌ها بر روی تخت خود نمی‌خوابد و تخت سیسمونی، بلا استفاده می‌ماند.

• لباس را فقط به سایز بخرید

از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به یک خرید سیسمونی اقتصادی ختم شود، خرید لباس صرفاً به سایز نوزاد است. خریدن لباس بزرگ‌تر و به امید اینکه روزی اندازه‌ی نوزاد خواهد شد، اصلاً منطقی نخواهد بود و توجیه اقتصادی نیز ندارد.

برای سیسمونی کوچک و ضروری چقدر باید هزینه کرد؟

با توجه به قیمت‌های نجومی این روزها سیسمونی اندک هم میلیونی خواهد شد. در ادامه جدولی از وسایل ضروری نوزاد را تهیه کرده‌ایم.

Untitled

این چند وسیله کوچک که حداقل نیاز کودک را در یک ماه تامین می کند، یک‌میلیون و ۴۳۴ هزار تومان شده است. در حقیقت بیشتر این وسایل پاسخگوی نیاز تنها سه هفته نوزاد هست و باید برای ماه‌های بعد خیلی از وسایل را مجدد تهیه کنید. بحث هزینه پوشک و شامپو و... که مرتب باید تهیه شود هم جدا هست. نکته مهم هم تفاوت نرخ این وسایل در خرید آنلاین و خرید حضوری هست. مطمئناً برای همه ما خرید حضوری سیسمونی جذابیت بیشتری دارد و احتمالاً هزینه بیشتری باید پرداخت شود. وسایلی مثل مینی واش، صندلی غذا، آغوشی، کالسکه، صندلی خودرو و اسباب‌بازی‌های موردنیاز سن کودک را نیز در لیست وسایل ضروری قرار نداده‌ایم. در جدول زیر هزینه این وسائل را مشاهده می کنید.

3

با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های بیمارستان، کودک و مادرش باید وضعیت اقتصادی خانواده‌ها را نیز مدنظر قرار داد. نکته پایانی در خصوص این وسایل هم تولیدکننده‌های محصولات هستند که اگر خرید از تولیدکننده خوب انجام نشود، ممکن کودک آسیب ببیند و همچنین محصول خریداری بعد از مدت کوتاهی قابل‌استفاده نباشد.

سیسمونی لاکچری آری یا نه؟

فرزند دار شدن آرزوی هر پدر و مادری هست اما سیسمونی لاکچری تنها راه‌حلی برای ارضای تمایلات خانواده هست و مطمئناً آورده‌ای برای بچه ندارد. در شرایط اقتصادی روزگار موجود بهتر نخستین وسایل موردنیاز را تأمین کنیم و بیشتر به فکر تأمین مایحتاج آینده بچه باشیم که با بزرگ‌تر شدن، نیازهای فرزندان نیز بیشتر می‌شود. البته نباید فراموش کرد که در شرایط موجود تأمین همین نیازهای اولیه هم آسان نیست.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها