|
کدخبر: 99130

پیش‌بینی قیمت خودرو برای بعد از ماه رمضان

روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور در گفتگو با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستور داد که قیمت خودرو ساماندهی شود.

خودرو پیش‌بینی قیمت خودرو برای بعد از ماه رمضان

یک کارشناس خودرو می‌گوید: ممکن است قیمت خودرو در کوتاه‌مدت ارزان شود اما قیمت خودروهای داخلی در بلندمدت به روند فعالیت خودروسازان بستگی دارد.

روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور در گفتگو با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستور داد که قیمت خودرو ساماندهی شود. هر چند که عده‌ای از کارشناسان معتقدند که به دلیل افزایش نرخ دستمزد، افزایش قیمت نرخ ارز و افزایش قیمت هزینه تمام شده قیمت خودرو در دراز مدت نوسان خواهد داشت. اما با تولید و عرضه به موقع خودرو خودروسازان آیا قیمت خودرو در دراز مدت ارزان خواهد شد؟

در همین حال یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با حذف پراید قیمت خودروها بعد از ماه رمضان نوسان خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: شاخص‌های کلان اقتصادی روند نوسانی قیمت خودرو را نشان می‌دهد یعنی همچنان پیش‌بینی قیمت خودرو در بلندمدت روند نوسانی را خواهد داشت. طرح‌های در نظر گرفته شده برای فروش خودرو نیز تاثیری بر کُند شدن روند افزایشی قیمت خودرو ندارد. ممکن است قیمت خودرو در کوتاه‌مدت ارزان شود اما قیمت خودروهای داخلی در بلندمدت به روند فعالیت خودروسازان بستگی دارد.

فربد زاوه افزود: به نظرم تولید پراید حذف نخواهد شد. چنانچه قرار باشد پراید از مدار تولید حذف شود یک خلا بزرگی در بازار ایجاد خواهد شد. به نظر می‌رسد حذف تولید پراید یک بهانه بود و این اقدام انجام نخواهد شد.

او با اشاره به حذف پژو ۴۰۵ و پرشیا اظهار کرد: این دو خودرو هر دو از یک مدل تبعیت می‌کند و قیمت تمام شده هر دو مدل خودرو به یک اندازه است.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    هروقت که قراره قیمت خودرو آروم بگیره یه خاص اظهار نظر بی پایه و اساس ارایه میدند که بازار رو دوباره به تشنج بکشند،شماها نمیزارید قیمت خودرو پایین بیاد

  • ناشناس ارسالی در

    شورای رقابت به جای گیر دادن به قیمت خود رو بهتر به وضع مسکن که گرانی بیداد می ک نه وکالا های اساسی ومابحتاج مردم رسیدگی کنه که خود رو برای مردم زیاد مهم نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها