|
کدخبر: 232978

هر آنچه که باید قبل از خرید خودرو دست دوم بدانید

خودرو هر آنچه که باید قبل از خرید خودرو دست دوم بدانید

با توجه به افزایش قیمت روز خودرو، فروش خودرو دست دوم رونق زیادی یافته است. خرید خودرو کارکرده ترجیح بسیاری از خریداران است. به خصوص که در این دوران، قیمت روز ماشین با نوسانات زیادی همراه شده است. خرید و فروش ماشین به منبع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده است.

خرید خودرو کارکرده و فروش آن به قیمتی بالاتر می‌تواند یک راه کسب منفعت عالی باشد. اما این همۀ ماجرا نیست. نکات زیادی هستند که در خرید و فروش خودروی کارکرده دخیل هستند. عدم توجه به این نکات می‌تواند باعث ضرر و زیان برای خریداران شود. اگر شما هم قصد خرید ماشین دست دوم دارید با این نکات آشنا شوید.

خرید خودرو کارکرده و بررسی نکات کارشناسی و حقوقی

خرید ماشین دست دوم می‌تواند یکی از ریسک‌های بزرگ زندگی هر کسی باشد. از آن جهت ریسک که بسیاری از خریداران تازه کار معمولاً تنها به وضع ظاهری خودرو توجه می‌کنند. اشتباه بزرگی که مکافات آن بلافاصله پس از خرید یا حداکثر مدت کوتاهی پس از آن نمایان خواهد شد. بنابرین اگر قصد خرید و فروش خودرو دست دوم دارید حتماً به نکات زیر توجه کنید.

  • خوردگی و زنگ زدگی بدنۀ خودرو را در نظر داشته باشید. راه تشخیص زدگی بدنه، حرکت دادن آهنربا روی آن است. اگر آهنربا به بخش وسیعی از بدنه نچسبد به آن معناست که این قسمت به خاطر ضربه از بین رفته و با بتونه پر شده است.
  • همه جای شاسی خودرو را فشار عمودی دهید. اگر ماشین سریعاً به شکل ثابت و اولیۀ خود برگشت یعنی حالت آن طبیعی است. اما لرزش خودرو نشان از ایراد سیستم تعلیق دارد.
  • درها، پنجره‌ها، در کاپوت و صندوق عقب را بررسی کنید. در حین بررسی باید باز و بسته شدن راحت درها و حرکت آزاد کلید در قفل‌های آن را چک کنید.
  • پارگی صندلی‌ها و زیر کفی‌ها را بررسی کنید. اگر بخش‌هایی از کف خودرو زنگ زده باشد یعنی آب به زودی به داخل بدنه نفوذ خواهد کرد.
  • کیلومترشمار را نگاه کنید. میزان کارکرد متوسط خودرو را محاسبه کنید. یک خودروی معمولی در طول سال، 12 هزار کیلومتر سفر می‌کند. اما خودرویی که برای کار استفاده می‌شود حداقل سالانه 40 هزار کیلومتر راه می‌پیماید.
  • هرگونه نشانه‌ای از تعمیر روی موتور خودرو را بررسی کنید. روغن کاری، لحیم و گاهی اوقات تمیزی غیرعادی خودرو نشان از تعمیرات آن دارند.
  • رادیاتور خودرو را بررسی کنید تا از عدم نشتی آن مطمئن شوید. تعویض یا تعمیر رادیاتور هزینۀ زیادی دارد. در خرید و فروش ماشین کارکرده حتماً از سلامت رادیاتور آن اطمینان کسب کنید.

نکات مهم در هنگام بازبینی خودرو

فروش خودرو دست دوم

افراد بسیاری هستند که در تلۀ فروش سریع خودرو می‌افتند. دقت کنید که بسیاری از فروشنده‌ها ممکن است به دلیل نقص فنی خودرو، قیمتی پایین‌تر از نرخ بازار خودرو را برای فروش در نظر می‌گیرند. این تصمیم گاهی ممکن است وسوسه برانگیز باشد. اما تا زمانی که از موارد زیر مطمئن نشده‌اید اقدام به خرید خودرو نکنید. هرچند که موارد زیر بهتر است توسط یک کارشناس خودرو یا مکانیک معتبر بررسی شوند.

  • عملکرد و کارکرد نرم و روان موتور را بررسی کنید.
  • میله اندازه گیری روغن را چک کنید.
  • درپوش کارتر را بردارید و از عدم وجود روغن و بخار در آن مطمئن شوید.
  • باطری خودرو و سلامت آن را بررسی کنید.
  • ترمزها و لنت‌های خودرو را امتحان کنید.
  • صداهای غیرعادی در کابین ماشین را کشف کنید.
  • لرزش خودرو در سرعت بالای 50 کیلومتر را چک کنید.

وب سایت‌های خرید و فروش خودرو را از یاد نبرید

برای خرید و یا  فروش خودرو دست دوم می‌توانید از وب سایت‌های مرتبط با آن استفاده کنید. وب‌سایت‌هایی که به منظور ایجاد بازاری برای فروشندگان خودرو، شرایط را برای آنان محیا کرده است. همه می‌دانیم که بازدید و بررسی خودروها می‌تواند کاری سخت و کسل‌کننده باشد.

اما با مراجعه به وب سایت خرید و فروش خودرو می‌توانید همزمان به صدها مدل خودرو دسترسی داشته باشید. با مراجعه به وبسایت می‌توانید خودروی مورد نظر خود را با قیمت منصفانه تهیه کنید. اطمینان از معامله، سهولت در معامله و فروش فوری و آسان از مزایای خرید خودرو دست دوم در وبسایت هستند.

قیمت روز خودرو صفر همچنان رو به افزایش است

از آنجا که قیمت روز خودرو صفر در حال افزایش است، بسیاری از خریداران ترجیح به خرید خودرو دست دوم دارند. اگر خوش شانس باشید و خودروی سالم و خوش‌قیمتی پیدا کنید، شما برنده خواهید بود. در غیر این صورت، چیزی جزء ضرر و زیان شامل حال‌تان نمی‌شود. به همین دلیل لازم است در هنگام معاملات خودروی کارکرده، جزئیات و نکات زیادی را در نظر داشته باشید.

فراموش نکنید که شما در حال خرید خودرویی هستید که تا پیش از این صاحب دیگری داشته است. تشخیص اینکه آیا خودروی سالمی می‌خرید یا نه، تنها با ذکاوت خودتان در تشخیص آن میسر می‌شود. بنابراین نکاتی که گفتیم را فراموش نکرده و حتماً در هنگام خرید به قیمت روز خودرو توجه کرده و از شخصی ماهر در این زمینه مشورت بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها