|
کدخبر: 162732

فروش خودروی روسی جدید در ایران

قرار است به زودی، خودرو روسی یوآز در کشور به فروش برسد.

خودرو فروش خودروی روسی جدید در ایران

فروش مدل‌های UAZ SUV پاتریوت، پیکاپ و پروفی در ایران آغاز شده است. سروش دیزل مبنا، توزیع‌کننده شرکت از اولیانوفسک در ایران شده است.

‌UAZ کیت‌های اتومبیل را به کشور عرضه می‌کند که توسط سروش دیزل مبنا در وسایل نقلیه تمام شده مونتاژ می‌شود.

این شرکت در مونتاژ مجاز خودرو‌های تجاری هیوندای برای بازار محلی تخصص دارد. پاتریوت‌ها در دو نوع بدنه SUV و وانت، در کنار کامیون‌های کنار زمین Profi در کشور در دسترس خواهند بود.

همه وسایل نقلیه مجهز به سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک، ZMZ-۴۰۹۰۵۱ Euro-۵ با استاندارد‌های زیست محیطی سازگار با ۱۵۰ اسب بخار موتور بنزینی، دو کیسه هوا، ABS و ESP و سیستم‌های کمک الکترونیکی راه‌اندازی و سرازیری هستند.

از زمان اعلام قیمت‌ها در سپتامبر ۲۰۲۰، پاتریوت تقریباً یک و نیم برابر در ایران افزایش نرخ داشته است و از ۶۰۰ میلیون تومان به ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است. براین اساس، پاتریوت در ایران حدود ۲۰.۴ هزار دلار نرخ دارد.

یواز پاتریوت UAZ Patriot نخستین بار در سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید شد و به جرات می‌توان گفت از آن زمان تاکنون این خودرو تغییرات زیادی نداشته است. طراحی ظاهری این خودرو به گونه‌ای است که در ظاهر این خودرو به نظر باریک می‌آید. طرح کلی V در جلوپنجره و در امتداد چراغ‌ها شکل تازه‌ای را در این خودرو ایجاد کرده است.

در قسمت زیر کاسه چراغ‌های جلو، چراغ‌های روز را داریم که امتداد طرح جلوپنجره را ادامه می‌دهد. مه شکن‌ها در گوشه‌های سپر به صورت گرد با حاشیه مشکی رنگ طراحی شده‌اند و خطوط طراحی در کل پیچیدگی خاصی ندارند و سبک ساده‌ای را دنبال می‌کنند. در طراحی عقب و کنار، سبک طراحی در شاسی بلندهای ژاپنی در دهه‌های پیشین را می‌بینیم و سبک طراحی کنار و عقب این خودرو چندان مدرن نیست.

لازم به ذکر است که UAZ در سال ۲۰۱۸ با ارائه مدل‌های UUU SUV Patriot و پیکاپ در نمایشگاهی در تهران قصد ورود به بازار ایران را داشت. با این حال، تحریم‌های سختگیرانه‌ای که ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۱۸ علیه ایران وضع کرد، تهیه تجهیزات خودرو به این کشور را تقریباً غیرممکن کرد.

فروش ۱۵۰۰۰ دستگاه در بازار ایران

‌UAZ درحال‌حاضر تجربه عملیاتی در بازار ایران را دارد. SUV‌های روسی در دهه ۸۰ به ایران عرضه می‌شدند. تقریباً ۱۵۰۰۰ وسیله نقلیه UAZ تا ابتدای دهه ۹۰ در ایران فروخته شده بود. ایران بزرگترین بازار خودرو در خاورمیانه است و ظرفیت تقاضای مصرف‌کننده آن ۱.۷ میلیون دستگاه در سال است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ف ارسالی در

    با این گرانی،وقتی اصلا قدرت خرید نباشد!پ س....!لعنتی ها،تو بگو پراید لگن 86 ،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها