|
کدخبر: 212933

زورگیری ۷۵ هزار دلاری با اسلحه پلاستیکی! + اعترافات

پلیس مشهد جوانی را که می‌خواست ۷۵ هزار دلار از یک راننده زورگیری کند، به دام انداخت.

حوادث زورگیری ۷۵ هزار دلاری با اسلحه پلاستیکی! + اعترافات

مأموران گشتی کلانتری احمدآباد مشهد حین رصد میدانی با مردی میان سال که هراسان به سمت آن ها می دوید، روبه رو شدند. مرد نفسش بند آمده بود و به نوعی می خواست با زبان اشاره به مأموران برساند که هدف سرقت مسلحانه قرار گرفته است که ناگهان مردی جوان از خودرو او پیاده شد و فرار کرد.

معمایی که پس از چاق شدن نفس مرد میان سال حل شد. او که راننده یک خودرو مسافربر شخصی بود به مأموران گفت که مردی ناشناس با سر و صورتی بسته جلوی خودرو را گرفته و خود را داخل آن انداخته است.

مرد ناشناس بلافاصله یک سلاح کلت کمری را به سمت راننده بخت برگشته نشانه رفته و از وی خواسته تا به سرعت حرکت کند. او از راننده می خواهد تا ۷۵ هزار دلار برایش فراهم کند در غیر این صورت همدستانش به سراغ خانواده او می روند.

مرد میان سال دچار اضطراب شدید شده بوده که در میان راه با خودرو گشتی پلیس روبه رو می شود. در این بین بلافاصله خودرو را متوقف‌کرده و با سرعت از آن پیاده شده و خود را به پلیس می‌رساند.

هفت‌تیرکشی با اسلحه پلاستیکی

زمانی مرد مسافرکش ماجرا را برای مأموران بازگو می‌کرد، سارق فرصت فرار پیدا کرده بود و حالا مجریان قانون بودند و سوزنی که در انبار کاه افتاده بود. تصاویر چند دوربین مداربسته هم نتوانست کمک شایانی به این پرونده بکند. اگرچه تصویر متهم فراری با لنز دوربین های مداربسته ثبت شده بود اما از آنجا که مرد مهاجم سر و صورتش را پوشانده بود امکان شناسایی یا چهره زنی وجود نداشت.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه یک دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به متهم فراری به دست مجریان قانون افتاد. شاهدان ماجرا در اظهارات خود به مأموران گفته بودند فردی با سر و صورت بسته را دیده اند که در خیابان هراسان در حال فرار بوده است. در این میان گوشی تلفن همراه متهم از داخل جیبش می افتد.

حالا سرنخی از متهم به دست ضابطان قضایی افتاده بود و محتوای آن قطعا می توانست کمک بزرگی به مأموران کند. ردزنی آخرین نقطه اتصال آنتن دهی خط تلفن همراه متهم موجب شد تا مأموران رد او را در یکی از مناطق شهر مشهد بزنند.

مخفی شدن دزد دلارها در خانه پدربزرگ

محل اختفای متهم خانه ای مسکونی بود که مأموران به صورت نامحسوس برای مدتی در اطراف آن کشیک دادند. بررسی های این پرونده از سوی مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری احمدآباد ادامه داشت تا سارق تحت تعقیب در محل مشاهده شد.

در این لحظه مأموران وارد عمل شدند و با هاهنگی قضایی متهم که مردی ۳۱ ساله بود را دستگیر کردند. مرد جوان اما منکر حقیقت ماجرا بود و بیان کرد که چند روز پیش گوشی تلفن همراهش به سرقت رفته است. حقیقت اما برای مأموران مثل روز روشن بود و ضدو نقیض گویی های این فرد موجب شد تا مأموران او را با دستور قضایی دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

در حالی که متهم همچنان منکر حقیقت بود طولی نکشید که لب به اعتراف گشود و راز سرقت مسلحانه خود را بر ملا کرد.

ترساندن قوم و خویش با کلت پلاستیکی در مشهد

روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم در بازجویی های پلیسی ضمن اقرار به جرمش معترف شده است که ۴ روز پیش یک اسلحه کلت کمری تقلبی را از اسباب بازی فروشی خریداری کرده است. او با هدف ترساندن یکی از اقوام خود این سلاح پلاستیکی را خریداری کرده است.

سرهنگ حسین دهقانپور ادامه داد: متهم معترف شد که جلوی خودرو شاکی را گرفته و با همان اسلحه تقلبی او را برای اخذ چند هزار دلار تهدید کرده است. متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به عملیات دیگری از مأموران انتظامی این شهر اشاره کرد و گفت: مأموران کلانتری فیاض بخش و الهیه در یک عملیات مشترک ۳متهم به سرقت محتویات داخل خودرو را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ دهقانپور افزود: متهمان به دام افتاده نیز در اظهارات خود به ۲۰ فقره سرقت در محدوده های خیابان سناباد، کلاهدوز و خیابان فیاض بخش اعتراف کردند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها