|
کدخبر: 184393

مهدی-ج چرا در مشهد اعدام شد؟

جوانی که در بزم میگساری و به خاطر شوخی دوستانه دست به چاقو برده و جنایتی هولناک را رقم زده بود، سپیده دم دوشنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد قصاص شد.

حوادث مهدی-ج چرا در مشهد اعدام شد؟

جنایت هولناک قصاص جوان مشهدی را رقم زد. جوان مشهدی به خاطر شوخی قصاص شد. جوان مشهدی با چاقوکشی سر انجام قصاص رسید. مرد مشهدی در بزم شیطانی می‌گساری با شوخی دوستانه چاقوکشی کرد و سرانجام آن در زندان مرکزی مشهد قصاص شد.خانواده مرد به بخشش قصاص و رضایت ندادند و در نهایت این جوان قصاص شد.

شب سه شنبه بیست و هشتم مرداد سال ۹۸ بود که چند جوان بعد از برگزاری مجلس عروسی در روستا، تصمیم گرفتند تا بزم شیطانی میگساری به راه اندازند. با این تصمیم شوم، آنها به جمعی دوستانه پیوستند تا در کنار پل هوایی بساط دورهمی را پهن کنند اما در این میان شوخی‌های دوستانه به خاطر هیجانات دوران جوانی شروع شد و برای لحظاتی خنده‌های تمسخرآمیز، درون پیاله جوانی به نام «مهدی-ج» مقداری آب ریختند واین موضوع را از وی پنهان کردند تا قهقهه‌های مستانه سر دهند.

این جوان ۱۹ ساله هم که خبری از نقشه تمسخرآمیز دوستانش نداشت هنگامی که محتویات «پیاله» را نوشید به شدت عصبانی شد و رنگ از رخسارش پرید. خشم او با قهقهه‌های دوستانش به حدی شدت گرفت که ناگهان چاقو را از مچ پایش بیرون کشید و در تاریکی شب ضربه‌ای به سینه جوان ۲۱ سال‌های به نام «رضا-د» فرود آورد که احتمال می‌داد او عامل اصلی این رفتار تمسخرآمیز است و موجب شده تا او به جای «مشروب»، «آب»بنوشد!

قصاص جوان به خاطر چاقوکشی به قلب مقتول

 با اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب این جوان ۲۱ ساله او خون آلود نقش بر زمین شد. اهالی محل با دیدن این صحنه وحشتناک، بلافاصله پیکر نیمه جان و بی‌رمق او را به مرکز درمانی در نیشابور رساندند اما تلاش کادر درمانی برای نجات او از مرگ، به نتیجه نرسید واین جوان ۲۱ ساله بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو جان سپرد.

با گزارش مرگ این جوان به نیروهای انتظامی، قاضی ویژه قتل عمد در جریان ماجرا قرار گرفت و شبانه برای بررسی موضوع عازم مرکز درمانی در نیشابور شد. پس از ساعتی، تحقیقات مقدماتی همه زوایای پنهان این حادثه وحشتناک لو رفت و مشخص شد که متهم به قتل فراری در اطراف روستای «دیزباد سفلی» مخفی شده است در حالی که بررسی‌های قضایی تا پاسی از شب ادامه داشت، مقام قضایی دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری متهم صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از ماموران پاسگاه انتظامی امام تقی(ع) با رصدهای اطلاعاتی و ردزنی‌های پلیسی، موفق شدند عامل این جنایت را در خواب دستگیر کنند. او وقتی چشمانش را باز کرد و حلقه‌های قانون را بسته بر دستانش دید در همان لحظات اول بازجویی به ارتکاب قتل به خاطر شوخی دوستانه اعتراف کرد.

بنابراین گزارش، با تشریح جزییات این جنایت هولناک در بازسازی صحنه قتل و تکمیل تحقیقات، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست به شعبه اول کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و این گونه متهم به قتل ۱۹ ساله پای میز محاکمه ایستاد. قضات باتجربه دادگاه پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه و استماع اظهارات متهم و وکیل مدافع وی و همچنین تقاضای قصاص از سوی اولیای دم، در نهایت با توجه به محتویات پرونده و گزارش‌های مستند، رای به قصاص نفس دادند اما رای صادره با اعتراض متهم روبه رو شد و این پرونده دوباره در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد بررسی‌های نهایی قرار گرفت.

با وجود این قضات دیوان عالی نیز رای صادره از سوی شعبه اول دادگاه کیفری یک را مطابق موازین شرعی و قانونی دانستند و آن را تایید کردند. گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، این گونه بود که با ارجاع پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مقدمات اجرای حکم در حالی فراهم شد که اولیای دم حاضر به گذشت نشدند و به خون خواهی فرزندشان اصرار کردند.

بدین ترتیب سپیده دم دوشنبه گذشته، قاتل چاقوکش که به جای «مشروب»، «آب» خورده بود در حضور قاضی باتجربه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و دیگر مسئولان مربوط، پای چوبه دار رفت و در حالی به مجازات رسید که در مراحل دادرسی با ابراز پشیمانی از وقوع جنایت، آرزو می‌کرد کاش هیچ وقت چاقویی به همراه نداشت و خشم خود را در یک شوخی دوستانه کنترل می‌کرد اما دیگر دیر شده بود. در عین حال شاید این ماجرای تلخ درس عبرتی برای جوانانی باشد که برای خودنمایی یا غرور جوانی، چاقویی را با خود حمل می‌کنند تا به قول معروف دیگران از آنها حساب ببرند!

 

منبع: خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها