|
کدخبر: 243827

فروش سربازی در ۱۴۰۱ لغو می‌شود؟

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره طرح فروش سربازی در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

جامعه فروش سربازی در ۱۴۰۱ لغو می‌شود؟

طرح فروش خدمت مقدس سربازی موضوعی است که در روزهای اخیر مورد بحث قرار گرفته است. برخی می خواهند بدانند در سال ۱۴۰۱ آیا فروش سربازی طبق قانون داریم و شرایط آن چیست؟

طبق گفته مسوولان اصلا چیزی به عنوان فروش سربازی وجود ندارد و این موضوع را نیز ابراهیم عزیزی عضو مجلس یازدهم بر آن تاکید می کند.

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص چگونگی فروش سربازی در لایحه بودجه سال آینده اطهار داشت: درواقع اصلا چیزی به نام فروش سربازی در قانون نداریم. پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق مطرح شده است.

وی افزود: کمیسیون تلفیق برای سربازان غایب خارج از کشور تصمیمی در خصوص خرید سربازی گرفته است که البته باید ببینیم در صحن چه نتیجه ای خواهد داشت.

عزیزی گفت: امتیازاتی برای برخی مشمولان متاهل نیز پیش بینی شده که آن ها هم باید ببینیم در صحن چه وضعیتی پیدا می کنند. از الان نمی‌توان نظر صحن را پیش‌بینی کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: هم اکنون پیشنهادات کمیسیون تلفیق برای مشمولان متاهل و خارج از کشور مطرح شده است که البته باید موافقت ستاد کل نیروهای مسلح را داشته باشد. اما به نظر می‌رسد برای مشمولان خارج از کشور اقامت آن‌ها باید بیش از ۵ سال باشد. همچنین پیشنهاداتی برای مشمولان متاهل بالای ۳۰ سال با دو فرزند به بالا مطرح است. اما هنوز برای متاهلان ۳۰ سال بدون فرزند تصمیمی اتخاذ نشده است و چیزی قطعی نیست.

وی گفت: آن چیزی که مشخص است این است که ما در مجلس پشتیبان نیروهای مسلح هستیم و موضوعاتی مانند افزایش حقوق سربازان به خصوص متاهلین بیشتر مورد بحث است.

عزیزی خاطرنشان کرد که نمایندگان در مجلس به دنبال این هستند تا با افزایش حقوق مشمولان متاهل خدمت سربازی را برای این گروه آسان تر کنند تا نیازهای مالی آن ها هم برطرف شود و این مسئله نسبت به فروش سربازی در اولویت است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها اظهارکرد که اگر کسی مشمول است و امکان حضور در خدمت سربازی را دارد نباید منتظر طرح فروش بماند. زیرا هنوز نظر صحن علنی و نیروهای مسلح مشخص نیست.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها