|
کدخبر: 195977

هشدار/ وضعیت بحرانی بیمارستان ها با شیوع دلتا!

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به واردات و توزیع داروهای کرونا و سرم در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی، گفت: خوشبختانه هم اکنون وضعیت توزیع این اقلام در داروخانه‌های تهران نسبت به هفته گذشته بهتر شده‌است.

جامعه هشدار/ وضعیت بحرانی بیمارستان ها با شیوع دلتا!

علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی بیمارستان رازی شهرستان ری به خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر واردات و توزیع داروهای کرونایی، کاهش نیاز درمان سرپایی تهران نیز نسبت به هفته های قبل کاهش پیدا کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به طور مثال هفته گذشته هشت هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز درمانی تهران مراجعه کرده اند که این عدد در هفته جاری در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش مراجعان سرپایی موجب افزایش اکسیژن، سرم و داروهای کرونایی در داروخانه ها شده است، افزود: ولی وضعیت بیماران بستری و بیمارستان های با توجه به اقامت طولانی تر بیماران کرونای دلتا وخیم است و همچنان این بخش فشار مضاعفی را تحمل می کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به افتتاح مرکز ۵۰ تخت خوابی درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان روانپزشکی رازی شهرری، یادآور شد: پس از اعلام نیاز ستاد کرونایی تهران نسبت به افزایش مراکز درمان سرپایی بیمارستان روانپزشکی رازی در کمتر از یک هفته ۵۰ تخت خوابی را راه اندازی کرده است.

زالی اضافه کرد: مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیمارستان رازی هم اکنون ۲۵ تخت برای بانوان و ۲۵ تخت برای آقایان دارد که در صورت نیاز تا چهار برابر این ظرفیت امکان توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه متخصص عفونی، اورژانس و پرستاران مجرب برای هر بیمار به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز حضور دارند، افزود: این مرکز به سرریز مشکلات و نیازهای بیمارستان های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی شهرری کمک کرده است.

زالی یادآور شد: بیمارستان روانپزشکی رازی با توجه به نگهداری بیماران مضمن روانی و ابتلای این افراد به کرونا در این حوزه نیز اقدامات موثری انجام داده است.

وی با اشاره به ایجاد راه جداگانه و نظم خوب بیمارستان روانپزشکی رازی در جذب بیماران کرونایی، گفت: فضای باز و بزرگ این بیمارستان موجب افزایش رفاه بیماران و کاهش ریسک ابتلا شده است.

بیمارستان رازی بزرگ‌ترین مرکز روانپزشکی خاورمیانه دارای ۲۵ بخش و ۳۶ ساختمان و یکهزار و ۳۷۵ تخت مصوب و یکهزار و ۱۷۵ تخت فعال در شهرری واقع است.

مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان روانپزشکی رازی امین‌آباد در شهرستان ری با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها