|
کدخبر: 181278

با تزریق واکسن برکت چند ماه ضدکرونا می‌ شوید

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت اعلام کرد که واکسن کرونا تا ۶ ماه قابلیت نگهداری دارد.

حمیدرضا جمشیدی، با بیان این‌که فاز یک کارخانه تولید واکسن کوو ایران برکت در حال تولید است، اظهار کرد: فاز یک، ظرفیتی بین سه تا چهار میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و در حال حاضر حدود یک میلیون دوز واکسن تولید شده است.

وی افزود: خط دوم تولید، با بیورآکتور ۱۳۰۰ لیتری ظرفیتی معادل تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد که امیدواریم بتوانیم از مرداد ماه این خط تولید را نیز راه‌اندازی کنیم و خط سوم تولید با بیورآکتور بیش از ۳۰۰۰ لیتر ظرفیت تولید این مجموعه را به بالای ۲۰ میلیون دوز در ماه خواهد رساند و امیدواریم تا پایان مرداد نیز تجهیزات این خط نصب شود و از شهریور آمادگی تولید پیدا کند.

جمشیدی درباره روند تحویل واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت بیان کرد: پس از تولید واکسن کوو ایران برکت، مطابق استانداردها باید به مدت ۱۴ روز تست‌های مختلفی روی آن انجام و پایداری آن قطعی شود و پس از این مدت، تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود تا بارکد اصالت روی واکسن کرونا درج و سپس در مراکز بهداشتی توزیع شود.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در پاسخ به این سؤال که تاریخ انقضای واکسن کوو ایران برکت چه قدر است، تصریح کرد: از روزی که این واکسن تولید می‌شود در مخازن خاصی قرار می‌گیرد و مرتباً تست می‌شود و حداقل ۶ ماه می‌تواند نگهداری شود و با گذشت زمان و انجام تست‌های بیشتر مشخص می‌شود که تاریخ انقضا تا چه مدت قابل افزایش است.

وی در پاسخ به شایعات مطرح شده در فضای مجازی تأکید کرد: واکسن «کوو ایران برکت» صددرصد ایرانی است و ما مطلقاً دانش فنی این واکسن را از هیچ کشور دیگری نگرفته‌ایم و دانش فنی واکسن بر مبنای ویروس کشته شده، کاملاً ایرانی است.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها