|
کدخبر: 163986

این مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی ۲ هفته تعطیل شدند

معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی، نکاتی را متذکر شد.

جامعه این مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی ۲ هفته تعطیل شدند

 ایرج حریرچی، ظهر چهارشنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۰ در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به تشریح وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی کشور پرداخت.

وی با اشاره به سیر صعودی موارد ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی در کشور، موضوع تعطیلی شهرها را مطرح کرد که به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده است.

حریرچی با عنوان این مطلب که مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند، گفت: این گروه شغلی شامل اغلب صنوف می‌شوند.

وی افزود: نظارت بر این تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول وزارت صمت است.

حریرچی ادامه داد: متاسفانه در شهرهای قرمز به خصوص تهران، این تعطیلی‌ها رعایت نمی‌شود. دستگاه‌های مسئول باید اعمال نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی از محدودیت‌ هایی که در شهرهای قرمز و نارنجی باید اعمال می‌شد هنوز به طور کامل اتفاق رخ نداده است، گفت: مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند که این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش، بازارهای کوچک و بزرگ، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌ها، مراکز فروش لوازم آرایشی، فرش، موکت، کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب، پوشاک، عکاسی، مراکز مشاوره، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند کافی شاپ و غیره نباید نسبت به پذیرش مشتری اقدام کنند و به مدت دو هفته تعطیل باشند.

وی افزود: نظارت بر تعطیلی بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول این کار وزارت صمت و اتحادیه‌های ذیربط هستند.

معاون کل وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد تا هرگونه تخلف را به وزارت صمت اطلاع دهند.

حریرچی در خصوص مشاغل گروه سه نیز گفت: این مشاغل شامل تالارها، استخر، باشگاه ورزشی، چای خانه و قهوه‌خانه، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی مهدهای کودک و غیره هستند که در شهرهای نارنجی باید تعطیل شوند.

وی افزود: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر