|
کدخبر: 311043

بورس هفته اول آبان در یک نگاه

بررسی معاملات هفته اول آبان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد پس از صعود حداقلی شاخص کل در هفته گذشته، نماگر اصلی بازار در این هفته نزولی بود و بیش از یک درصد کاهش داشت. همچنین شاخص هم‌وزن نیز در این هفته همسو با شاخص کل بود و با کاهش ۰.۹۱ درصدی روبه‌رو شد.

بورس بورس هفته اول آبان در یک نگاه

پایان معاملات امروز ۳ آبان ۱۴۰۲ کارنامه پنج روزه شاخص‌های بورسی مشخص شد. کارنامه‌ای که تنها یک نتیجه داشت و آن هم مردودی شاخص‌های بورسی بود. چرا که شاخص کل طی معاملات این هفته بورس با کاهش ۱.۰۶ درصدی از دو میلیون و ۲۳ هزار واحد به دو میلیون و دو هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این هفته روند نزولی داشت و از تراز ۶۸۲ هزار و ۹۷۷ واحد با افت ۰.۹۱ درصدی به ۶۷۶ هزار و ۷۲۷ واحد رسید.

همچنین بررسی معاملات بورس هفته اول آبان نشان می‌دهد بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه پنج میلیارد و ۹۴۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملاتی معادل سه هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان رقم زد. در نهایت باید گفت برآیند معاملات این هفته نیز تغییر مالکیت هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان سهام از حقیقی به حقوقی بود. این بدان معناست که بیشتر از ۱.۴ همت پول حقیقی دیگر از بورس خارج و وارد بازارهای شد. روندی که در هفته‌های گذشته نیز تکرار شد و این موضوع تنها یک نتیجه دارد و آن هم تقویت بازارهای سفته‌بازی اعم از دلار و سکه و تضعیف تنها بازاری که به تولید کمک می‌کند است.

معاملات بورس این هفته در جهت انتظارات اهالی بازار سرمایه شروع شد. چرا که بازار هفته گذشته صعودی بود و همین موضوع، تقاضا را در ابتدای هفته افزایش داد. به این ترتیب، شاخص کل و شاخص هم‌وزن در شنبه به ترتیب ۰.۰۷ درصد و ۰.۴۸ درصد افزایش داشتند.

در یکشنبه نیز این روند ادامه داشت و شاخص کل ۰.۳۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۵۷ درصد رشد کردند. در دوشنبه اما روند معاملات تغییر کرد و هر دو شاخص اصلی بورس نزولی بودند. به طوری که شاخص کل، ۰.۵۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۶۲ درصد پایین آمدند. در شنبه اما نزول شاخص‌های بورسی قوت گرفت و شاخص کل ۱.۰۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۴۲ درصد سقوط کردند.

در مقابل، معاملات چهارشنبه نزولی نبودند و حمایت دو میلیون واحد توانست معاملات این روز را صعودی کند. به این ترتیب شاخص کل و شاخص هم‌وزن در روز پایانی هفته ۰.۰۹ درصد افزایش داشتند و به ترتیب به تراز‌های دو میلیون و دو هزار واحد و ۶۷۶ هزار واحد رسیدند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها