|
کدخبر: 194757

منتظر وقفه کوچک در صعود بورس باشید

شاخص کل از اوایل خرداد ماه سال جاری بود که روند صعودی خود را آغاز کرد و تا پایان معاملات روز گذشته مورخه ۱ شهریورماه با ۳۸ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. شاخص کل در پایان شهریور ماه احتمالا در چه محدوده‌ای خواهد بود؟

از اوایل خرداد ماه سال جاری بود که سرانجام بازار بعد از چند ماه سقوط پیاپی، نشانه‌هایی از آغاز یک روند صعودی را بروز داد و این روند صعودی تا روز گذشته ۱ شهریور ماه سال جاری ادامه داشت.

شاخص کل که در ۳ خرداد ماه سال جاری به سطح یک میلیون و ۹۵ هزار و ۶۹۷ واحد رسیده بود، شروع به رشد کرد و این رشد باعث شد تا در طی سه ماه شاخص کل در مورخه ۱ شهریور ۱۴۰۰ به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۲۶ واحد برسد. یعنی در طول تقریبا سه ماه شاخص کل رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد.

حمیدرضا میرمعینی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط پیش رو از جمله طولانی‌تر شدن روند مذاکرات برجام که خود منجر به رشد احتمالی قیمت دلار خواهد شد و همین طور کسری بودجه‌ و اثرات تورمی که در تامین آن وجود دارد، بازار رو به رشد خواهد بود، اما این روند صعودی منطقی‌تر و دور از هیجان خواهد بود.

میرمعینی با اشاره به اینکه ممکن است در این روند صعودی یک وقفه کوچکی هم رخ دهد، افزود: ، ولی ریزش آنچنانی به نظر نمی‌رسد که رخ دهد مگر آنکه دولت به منابع ارزی جدیدی دست یابد و بتواند قیمت ارز را کاهش دهد و در این صورت ممکن است بازار دچار اصلاح قیمتی به خصوص در نماد‌های صادرات محور باشد.

وی درباره جایگاه شاخص کل در پایان شهریور ماه سال جاری نیز گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور ماه سال جاری شاخص کل سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد را ببیند، اما روند رو به رشد در مقایسه با دو ماه گذشته کندتر خواهد شد.

میرمعینی در انتها اظهار داشت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که هیات دولت جدید چه تصمیماتی را راجع به قیمت گذاری دستوری اتخاذ خواهد کرد و وضعیت خودرو، سیمان و فلزات اساسی چگونه خواهد شد. به علاوه باید ببینیم که دولت جدید چه راهکاری را برای تامین کسری بودجه خود اتخاذ خواهد کرد و همچنین نرخ سود بانکی و نرخ اوراق به چه صورت خواهد بود. این سه عامل می‌تواند بسیار بر روند بازار سرمایه در یک ماه اخیر تاثیرگذار باشد.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها