|
کدخبر: 278681

حمایت بازارهای جهانی به کاهش قیمت سکه کمک می کند؟

با شکست محدوده حمایتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه بازان کار دشواری برای جلوگیری از ادامه افت معنادار فلز گران بهای داخلی خواهند داشت.

 سکه امامی در انتهای هفته گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت و  کانال ۱۶ میلیون تومانی را از دست داد. خبرها حکایت از آن داشت که در بازار پشت خطی،  فلز گران بهای داخلی حتی زیر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. تحلیل گران فنی عنوان کرده بودند که با شکست محدوده حمایتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه بازان کار دشواری برای جلوگیری از ادامه افت معنادار فلز گران بهای داخلی خواهند داشت. با این حال، یک اتفاق در بازارهای جهانی به کمک بازیگران خریدار بازار فلز گران بهای داخلی آمده است.

اونس طلا در بازارهای جهانی توانست با قدرت از سطح هزار و ۷۵۰ دلار عبور کند و در آستانه محدوده هزار و ۷۷۰ دلاری به کار خود در روز جمعه خاتمه دهد. با این سطح از رشد اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی به شکل قابل توجهی بالا آمد و به نزدیکی محدوده ۱۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. با این سطح از ارزش ذاتی سکه، فاصله با قیمت بازار به زیر ۱۰ درصد رسیده است و همین موضوع می تواند انگیزه بازیگران بزرگ برای ورود تدریجی به بازار را بیشتر کند.

در شرایط کنونی در صورتی که دلار به حرکت در مسیر نزولی ادامه ندهد، احتمال دارد که سکه در روز جاری بتواند خود را بالای مرز ۱۶ میلیون تومانی تثبیت کند.افزایش اونس طلا به اندازه ای قابل توجه بوده است که می تواند حتی تا حدی اثر افت دلار را خنثی کند.  

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها