|
کدخبر: 157782

آخرین تغییرات قیمت طلا و نقره (۱۳ اسفند) + نمودار

پس از آنکه در جهش‌های اصلاحی یک ماهه قبل، طلا به کمترین قیمت ۹ ماه گذشته و نقره به کمترین سطح پنج هفته گذشته رسید، روز گذشته قیمت معاملات آتی طلا و نقره نوسان کمتری پشت سر گذاشت و باثبات بیشتری به پیش رفت.

بانک و بیمه آخرین تغییرات قیمت طلا و نقره (۱۳ اسفند) + نمودار

همزمان در بازارهای سهام وضعیت شاخص‌های اصلی چندان مطلوب نیست، موضوعی که به نوعی در افزایش قیمت فلزات گرانبها تاثیرگذار بوده است. بر این اساس روز گذشته، معاملات آتی طلای آوریل با ۱۲.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۳۵.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۳۷ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۸۲ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند؛ رشد چشمگیر روز دوشنبه سه شاخص اصلی ایالات متحده، دیروز با یک عقب نشینی متوقف شد. بازده اوراق قرضه که از ابتدای هفته اندکی عقب نشینی کرده و موجب افزایش شاخص‌های سهام شده بود، همچنان روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد. این در حالی است که یک مقام ارشد بانکی در چین درباره بازارهای سهام عنوان کرد: بازارهای سهام در ایالات متحده رشد حباب گونه‌ای داشته که در نهایت این حباب اصلاح خواهد شد. اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در محدوده ۱.۴۴۵ درصدی معامله می‌شود. بسیاری از ناظران با سابقه بازار معتقدند که افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده طی ماه‌های آینده همچنان ادامه خواهد یافت.

بر اساس اخبار روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو در ماه فوریه رشد ۰.۹ درصدی در مقایسه با ژانویه به ثبت رسانده است؛ بار دیگر اطلاعات اقتصادی به دست آمده از این اقتصاد بزرگ جهانی بیانگر آن است که با تورم قیمتی بزرگی روبرو نخواهیم شد. با این وجود اگر اقتصادهای بزرگ با تمام قوا شروع به فعالیت اقتصادی کنند، داده‌های تورمی در پایان سال ۲۰۲۱ نمایان‌تر خواهد بود.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس به ۶۰.۸۵ دلار در هر بشکه رسید با توجه به آنکه قرار است روز پنجشنبه جلسه اوپک برگزار شود، تمام تحرکات بازار از نزدیک مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد. شاخص دلار آمریکا با ظهور کاهش اصلاحی سودهای اخیر، روند نزولی در پیش گرفته است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آوریل همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها همچنان بیانگر یک روند نزولی دو ماهه است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۰۰ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح حمایت قطعی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم دستیابی به بالاترین سطح قیمت هفته یعنی ۱۷۵۷.۴۰ دلار در هر اونس مشاهده شده این درحالی است که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۷۱۴.۹۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم در کمترین قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۰۴.۶۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 (نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره می در اوایل معاملات روز گذشته به پایین‌ترین سطح پنج هفته گذشته خود رسید. با این وجود روند صعودی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما روند صعودی در نمودارهای روزانه پنج هفته‌ای نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۸.۴۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی قطعی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۷.۱۷۵ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۷.۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی ۲۶.۱۵۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۶ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها