|
کدخبر: 259513

تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها تا پایان اردیبهشت

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: اقدامات لازم برای افزایش تولید برق آغاز شده و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌ها تا پایان اردیبهشت تمام می‌شود.

انرژی تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها تا پایان اردیبهشت

احداث تعداد زیادی نیروگاه جدید برای تأمین برق ساعات محدودی در طول سال که اوج بار را داریم، توجیه اقتصادی ندارد و سعی ما بر این است که با همکاری بخش‌های مختلف مصرف از جمله صنایع، ساعات فعالیت و تعمیرات اساسی سالیانه آنها را جابه‌جا کنیم. اقدامات لازم برای افزایش تولید برق تقریباً از ابتدای دولت جدید آغاز شده و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌ها نیز تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

به منظور کنترل مشترکان به ویژه پرمصرف‌ها، تا به امروز حدود ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و پرمصرف خانگی نصب شده؛ طرح برق امید نیز همچنان فعال است و مشترکان خوش مصرف می‌توانند با رعایت الگوی مصرف از آن بهره ببرند.

آقای اله داد به مشترکان توصیه کرد که از وسایل برقی دارای کیفیت و بهره وری بالاتر استفاده کنند؛ از جمله لامپ‌ها که به مرور از پرمصرف به کم مصرف تبدیل شده‌اند و اکنون بهترین نوع آن‌ها، لامپ‌های فوق کم مصرف یا SMD هستند. سایر وسایل برقی نیز باید با کد انرژی مناسب باشند و در زمان درستی از آن‌ها استفاده کرد تا بهینه‌سازی مصرف صورت گیرد.

طبق بررسی شرکت توانیر، رشد متعارف سالانه مصرف برق در جهان، ۲ تا ۳ درصد است، اما در ایران معمولاً رشد ۵ درصد را داریم. موضوعی که معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، علت آن را ارزانی برق در ایران می‌داند که در گروه‌های مختلف مثل مدارس، مساجد و کشاورزی تخفیف‌هایی را شاهد هستیم و روشنایی معابر شهرها و خارج شهرها نیز تقریباً رایگان است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر