|
کدخبر: 255617

ضرب‌الاجل دولت برای رفع مشکلات آبی ۳۰۰ شهر

وزیر نیرو با اشاره به آغاز طرح آبرسانی به بیش از ١٠ هزار روستا در قالب قرارگاه جهاد آبرسانی، گفت: پروژه‌های عمرانی مختلف برای رفع مشکل آب ٣٠٠ شهر در کشور تعریف شده است.

«علی‌اکبر محرابیان» در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس برنامه ارائه شده به مجلس، می‌بایست میزان برخورداری روستاهای کشور از آب شرب را به ٩٠ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان داد که این کار به صورت معمول انجام شدنی نیست و بدین منظور قرارگاهی در وزارت نیرو با عنوان قرارگاه جهاد آبرسانی ایجاد شد.

وزیر نیرو گفت: در این قرارگاه، قراردادهایی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی منعقد شد، قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به بیش از ٧ هزار روستا، خیرین و پیمانکاران بخش خصوصی منعقد شد تا بتوانیم به صورت گسترده در مدت ٣٠ ماه بالغ بر ١٠ هزار روستای کشور را آبرسانی کنیم.

محرابیان با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح عمرانی آغاز شده و در اکثر استان‌ها نیز کارگاه‌هایی تجهیز شده است، گفت: در زمان شروع به‌کار دولت ٣٠٠ شهر در کشور مشکل آبی داشتند که برای رفع این مشکل باید پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله خطوط انتقال، حفر چاه، ایستگاه‌های پمپاژ، تأمین آب از سدها و استفاده از آب شیرین‌کن‌ها اجرایی شود.

وی افزود: برای همه شهرهایی که دارای مشکل هستند، پروژه‌های متعددی تعریف شده و برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته که همزمان با تخصیص اعتبارات بودجه سال ١۴٠١، اجرایی خواهند شد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر